اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش خبر داد

اجرای طرح روستا مرکزی در مدارس آبپخش

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش از اجرای طرح روستا مرکزی در مدارس آبپخش خبر داد.

اجرای طرح روستا مرکزی در مدارس آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمود انتظامی ظهر امروز در نشست شورای اداری آبپخش اظهار داشت: برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور شروع سال تحصیلی از اقداماتی است که آموزش و پرورش آبپخش به آن توجه اساسی دارد و در روزهای گذشته هماهنگی‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای شروع سال تحصیلی را در آموزشگاه‌ها و مدارس آبپخش انجام داده‌ایم و بر اساس برآوردهای صورت گرفته آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی جدید را در آبپخش داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش با اشاره به اجرای طرح تجمیع در مدارس مقطع متوسطه اول آبپخش اظهار داشت: بحث تجمیع مدارس در آبپخش اقدامی است که مسئولان بر اساس شیوه‌نامه سازمان‌دهی مدارس مصوب تیرماه 92 وزارت آموزش و پرورش به آن تاکید دارند و امری لازم‌الاجرا است.

وی عنوان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه تراکم دانش‌آموزی در مدارس متوسطه اول مناطق شهری باید 24 نفر و در مناطق روستایی باید 15 نفر باشد و در ماه‌های گذشته جلسات مکرری در این ارتباط داشته‌ایم و هماهنگی‌های لازم با اولیای دانش‌آموزان صورت گرفته است.

انتظامی متذکر شد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت برخی از مدارس در سال تحصیلی جدید رایزنی‌های لازم با مسئولین سازمان آموزش و پرورش استان و آموزش و پرورش دشتستان را انجام داده‌ایم و ایشان به اجرای شیوه‌نامه و تجمیع مدارس تاکید داشته‌اند.

این مسئول گفت: در قالب طرح تجمیع مدارس هیچ یک از مدارس آبپخش منحل نمی‌شوند و کد مدارس به صورت فعال باقی می‌ماند و در شرایطی که جمعیت دانش‌آموزان در مجدوده هر یک از مدارس مذکور به نرم جمعیتی معین برسد شاهد فعالیت مجدد آن‌ها خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش عنوان کرد: در شهر آبپخش 430 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول حضور دارند و بر این اساس میزان مدارس مقطع متوسطه اول در این شهر باید از هشت مدرسه به پنج مدرسه کاهش یابد و سازماندهی دبیران و نیروهای آموزشی آبپخش نیز بر این اساس انجام شده است.

انتظامی با اشار به اجرای طرح روستا مرکزی در آبپخش عنوان کرد: با توجه به این‌که برخی از مدارس مقطع متوسطه اول در مناطق روستایی آبپخش به‌دلیل نداشتن نرم جمعیتی در سال‌جاری با سایر مدارس تجمیع می‌شوند شاهد اجرای طرح روستا مرکزی در مدارس آبپخش خواهیم بود.

وی افزود: ساز و کار اجرای طرح روستا مرکزی در مدارس آبپخش همانند سال‌های تحصیلی قبل است و بر این اساس دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را تامین و هزینه آن را پرداخت می‌کنند و پس از آن اداره آموزش و پرورش هزینه سرویس را به ایشان عودت می‌دهد.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول