اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

ضرورت توجه به فرهنگ اسلامی در تبلیغات شهری

امام جمعه برازجان بر ضرورت توجه به فرهنگ اسلامی در تبلیغات شهری تاکید کرد.

ضرورت توجه به فرهنگ اسلامی در تبلیغات شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان اظهار داشت: حاکمیت رفتارهای دینی در جامعه مسئله مهمی است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: ما معتقدیم رفتارهای دینی و تربیتی در جامعه با موضوعیت امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مبانی قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) محقق خواهد شد.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به فرموده امام راحل تکلیف همه است و همچون نماز بر همه ما واجب است و همه مردم در برابر یکدیگر مسئول هستند.

مصلح اظهار داشت: امر به معروف مسئله مهمی است که همه اقشار جامعه باید به آن اهتمام داشته باشند و برای حاکمیت این فریضه الهی در جامعه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: فروع دین بخش مهمى از مکتب عزیز اسلام را تشکیل مى‌دهند و شامل برنامه صحیح زندگى است که از سوى خدا و به وسیله پیامبر گرامى‌اش حضرت محمد (ص) براى تامین سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها فرستاده شده است.

این مسئول اظهار داشت: نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امربه معروف، نهی از منکر، تولی و تبری از فروع دین هستند و بدون تردید امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

امام جمعه برازجان بر لزوم افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در سال جدید فعالیت‌های فرهنگی باید چند برابر شود به‌ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

مصلح بر پر رنگ‌تر کردن شعارها و تبلیغات مربوط به حجاب و تذکر لسانی تاکید کرد و یادآور شد: فعال کردن مساجد و نمازخانه‌ها و جلوگیری از حرمت‌شکنی در ایام فاطمیه در ایام نوروز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در زمینه تبلیغات دینی در سطح شهر برازجان عملکرد ضعیفی را شاهد بوده‌ایم و مدیریت شهری باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد.

مصلح متذکر شد: ترویج فرهنگ دینی و مبانی اسلامی در آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی بخش خصوصی مسئله مهمی است که باید مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/2452/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول