اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

تشییع و وداع با پیکر پاک 9 شهید دفاع مقدس در استان فارس

در هفته دفاع مقدس پیکر پاک 9 شهید گمنام و یک شهید با نام در شهرستان‌های استان فارس تشییع می‌شود.

تشییع و وداع با پیکر پاک 9 شهید دفاع مقدس در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاع مقدس برای انقلاب و نظام برکات فراوانی داشت و با دفاع مقدس چارچوب حکومت دینی برای جهانیان تبیین شد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی افزود: هنوز ناگفته‌های بسیاری در مورد جنگ تحمیلی وجود دارد و لازم است که جوانان کشور با آن آشنا شوند.

وی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی قلب پاکی دارند و با دیدن روحیات هم‌سن و سالان خود در دفاع مقدس و اینکه رزمندگان در آن شرایط سخت چگونه عمل کردند، دچار تحول می‌شوند.

رضایی اضافه کرد: باید به جوانان بگوییم که در شرایط وجود مشکلات اقتصادی فراوان و آشفتگی مدیریتی، پاکسازی فرماندهان وابسته به نظام شاه از ارتش و انواع و اقسام خیانت‌های داخلی و گروهک‌های ضد انقلاب، چگونه مردم این کشور در برابر تمام دنیا ایستادند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس کشورهای بسیاری از نظر پول، تجهیزات و تسلیحات مدرن و حتی نیروی انسانی در کنار عراق ایستاده بودند و مردم ما با نیروی اخلاص و ایمان توانستند دشمن را به زانو درآورند.

رضایی در ادامه برخی برنامه‌های ضروری هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح، توجه به وصیت‌نامه شهدا و انتشار آن، انتشار خاطرات رزمندگان، نواختن نواها و مارش‌های حماسی، پخش فیلم‌های جدید دفاع مقدس، برپایی شب شعر، دیدار دانش‌آموزان و سایر اقشار با خانواده شهدا، مراسم غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: لازم است که پیام دفاع مقدس در قالب‌های هنری به جوانان انتقال داده شده و جشنواره‌های فیلم، سریال، عکس، تئاتر، قصه‌نویسی و نقاشی با محوریت دفاع مقدس برگزار شود.

در این جلسه عنوان شد برنامه رژه نیروهای مسلح که امسال بنا بر نوبت چرخشی با محوریت سپاه پاسداران برگزار می‌شود، روز یکشنبه 31 شهریور که «اقتدار و صلابت» نامیده شده، راس ساعت هشت صبح در بلوار پاسداران از مقابل پادگان امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

دیدار نیروهای مسلح با ولی فقیه، تجلیل از پیشکسوتان و سربازان وظیفه، تجلیل از نخبگان نظامی از دیگر برنامه‌هایی هست که نمایندگان حاضر از ارگان‌های شرکت‌کننده در این نشست به آن اشاره کردند.

همچنین نماینده سپاه فجر فارس از برگزاری یادواره شهدای سرباز در مهرماه امسال خبر داد و اینکه کتاب و تمبر یادبود این همایش منتشر می‌شود.

در این نشست عنوان شد که پیکر 9 شهید گمنام و یک شهید با نام فارس سه‌شنبه دوم مهر ماه امسال وارد این استان شده و در روز پنج‌شنبه از دارالرحمه به سمت شاهچراغ (ع) تشییع و روز جمعه در شهرستان‌ها به خاک سپرده می‌شوند.

از این شهدا دو تن در شهرستان کارزین، دو تن در سده، دو تن در اسیر، سه شهید در خشت و یک شهید با نام نیز در اسیر مهر به خاک سپرده می‌شوند.

در این نشست همچنین عنوان شد که برگزاری نمایشگاه آبی و خاکی در بلوار چمران که سال گذشته با استقبال جوانان روبه‌رو شد امسال نیز در دستور کار بوده و صدا و سیما ویژه‌برنامه 45 دقیقه‌ای را هر شب از همین مکان پخش می‌کند.

اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان شاعر در سروستان دیگر موردی بود که نماینده حاضر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه به آن اشاره کرد.

به گزارش فارس، عناوین روزهای هفته دفاع مقدس به ترتیب شامل، یکشنبه 31 شهریور «اقتدار و صلابت»، روز دوم «دانش‌پژوهی و دفاع ملی»، روز سوم «سربازی و پایمردی»، روز چهارم «عفاف و پاسداری»، روز پنجم «ایثارگران و شهیدان»، روز ششم «رزمندگان و ولایتمداری» و روز هفتم «درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی» است.

انتهای پیام/2448/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول