اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پایتخت شور و شعور حسینی غرق در شادی و نشاط

مردم استان زنجان، همزمان با میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) در جشن‌های مختلف این روز شرکت می‌کنند.

پایتخت شور و شعور حسینی غرق در شادی و نشاط

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با میلاد مسعود امام رضا (ع) برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی در استان زنجان از سوی هئیت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

جشن میلاد امام رضا (ع) با حضور خدام حرم آن بزرگوار و با حضور عموم مردم ولایت‎مدار شهر زنجان شب گذشته در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

در این جشن مداحان استان در مدح ثامن‎الحجج مدیحه‎سرایی کردند.

گفتنی است، همزمان با فرا رسیدن میلاد خجسته شمس‌الشموس، سلطان طوس، حضرت علی‌بن‌موسی‎الرضا (ع) هزاران زنجانی با حضور در جشن "زیر سایه خورشید" به محضر حضرتش عرض ارادت ویژه کردند.

این مراسم که با حضور پرشور و معنوی هزاران زنجانی برگزار شد، جلوه‌های بی‌نظیری از عشق و ارادت مردم زنجان به ولی نعمت خود حضرت رضا (ع) را به نمایش گذاشت.

*حضور خدام رضوی در زنجان

حضور خدام آستان قدس رضوی در این مراسم، شور و نشاط مطلوبی را به این برنامه بخشیده بود، مردم پایتخت شور و شعور حسینی که همواره در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور دارند، در این جشن نیز حضور گسترده‌ای داشته و دل‌های خود را متوجه بارگاه امام هشتم (ع) کردند.

مردم زنجان امروز هم همزمان با میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‎الرضا (ع) در جشن‌های میلاد استان شرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز از برگزاری جشن‌های مختلف میلاد امام رضا (ع) خبر داد و افزود: امسال مراسم سالروز ولادت امام هشتم به همت تشکل‌های دینی با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: باید در حفظ و حراست از رهنمودهای گوهربار این امام همام تلاش کرد.

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی با بیان اینکه حرم امام رضا (ع) همچون نگینی با ارزش در کشور می‌درخشد، تصریح کرد: امام رضا (ع) جایگاه ویژه‌ای در بین اهل بیت (ع) دارد.

*تبیین جایگاه امام رضا (ع) در جامعه

وی بر ضرورت تبیین جایگاه امام رضا (ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: باید تلاش کرد تا جایگاه و عظمت امام رضا (ع) بیش از پیش در جهان شناخته شود‌.

وی ادامه داد‌: امسال سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) در هیئت‌های مذهبی‌، مراکز فرهنگی و دینی، مراکز و موسسات قرآنی و مساجد و تکایا به همت مردم باشکوه‎تر از گذشته برگزار می‌شود‌.

گفتنی است، امام علی‌‌بن‌موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام است.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شده و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سرانجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" است.

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است، این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان است، جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، به ویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول