اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس مطرح کرد

توجه دولت یازدهم به کردستان / دستور روحانی برای رفع محرومیت‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نگاه و توجه دولت یازدهم به استان کردستان و مسایل آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دکتر روحانی در سفر قبل از انتخابات به کردستان بر تشکیل کمیته‌ای برای رفع مسایل و موانع و محرومیت‌های کردستان تاکید کرد.

توجه دولت یازدهم به کردستان / دستور روحانی برای رفع محرومیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان در جمع صنعتگران اظهار کرد: بحث تولید در کردستان از مباحث اولیه است و اکنون زمان تحقق حماسه اقتصادی در کردستان است.

وی افزود: در یک دوره مردم با اعتمادسازی به نظام اسلامی سر صحنه آمدند و حماسه سیاسی را در سال‌ جاری به انجام رساندند و هم‌اکنون دیگر نوبت دولت و مسئولان است که در تحقق حماسه اقتصادی خود را نشان دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما جرات بیان کردن آمار بیکاری در استان کردستان را نداریم و آمارهای 20 درصد و 28 درصد و شاید بیشتر از این ارقام نیز آمار بیکاری در استان باشد که در برخی جاها انتشار می‌یابد.

مرادی تصریح کرد: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنعت و معدن دارد و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود می‌تواند زمینه تحقق شعار امسال در زمینه اقتصادی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به کردستان محدود است، اظهار کرد: بنای دولت جدید توسعه‌ است و این دولت را موظف به تحقق حماسه اقتصادی می‌کند.

مرادی نگاه و توجه دولت یازدهم به استان کردستان و مسایل آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دکتر روحانی در سفر قبل از انتخابات به کردستان بر تشکیل کمیته‌ای برای رفع مسایل و موانع و محرومیت‌های کردستان تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان کردستان یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است مدیریت کلان هماهنگی لازم را ندارند و رفع مشکلات نیاز به همگرایی دارد که این خود به یک معضل تبدیل شده است.

به گفته مرادی، در مدیریت اجرایی استان هماهنگی لازم شکل نگرفته و باید تلاش کنیم مدیریت را به سمت همگرایی سوق دهیم چرا که به این روش نمی‌توان کارها را پیش برد.

وی به تقویت بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان اشاره کرد و افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی، بخش خصوصی تقویت خواهد شد چرا که این بخش بنیه بیشتری دارد.

مرادی اعلام کرد: قرار است که مجموعه تامین اجتماعی و بازنشستگی، آستان قدس رضوی و بنیاد برکت در استان کردستان سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان اعتمادسازی دولت در کردستان را نیاز تقویت بخش تولید و صنعت استان دانست.

انتهای پیام/79005/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول