اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس اعلام کرد

تسهیل روند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری ماکو

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: روند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری ماکو تسهیل یافته است.

تسهیل روند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری ماکو

محمد علیپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری پروسه طولانی اداری، تشریفات و کاغذبازی است.

وی ادامه داد: روند سرمایه‌گذاری بسیار طولانی بوده و استعلامات باید از چند دستگاه انجام شود و طی کردن این پروسه زمانی طولانی را می‌طلبد.

علیپور نبود سرمایه‌گذاری مطلوب، عدم اطلاع سرمایه‌گذار از موارد قانونی، منطقی نبودن روند بروکراسی اداری و موفق نبودن در جذب تسهیلات را از موانع جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه زمان برای صنعتگر حائز اهمیت است، ابراز داشت: این روند طولانی سبب می‌شود سرمایه‌گذار دلسرد شود و به حوزه‌های دیگر بپردازد.

علیپور تصریح کرد: در منطقه آزاد تجاری ماکو این روند سرمایه‌گذاری تسهیل و کوتاه شده و تصمیم‌گیری‌ها در زمینه پذیرش سرمایه‌گذار در خود منطقه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقدمات و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در کمترین مدت فراهم شده، اذعان داشت: زیرساخت‌ها، فرمت اولیه و مقدمات فراهم شده و سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار با این اقدامات تسهیل شده است.

علیپور ادامه داد: در حال حاضر روند سرمایه‌گذاری آسان و در مدت زمان کوتاه در منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شده است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اقتصاد از راه‌های توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی است.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت احیای دریاچه ارومیه، یادآور شد: اخیرا هیئت دولت کارگروهی برای احیای دریاچه ارومیه مشخص کرد که روی این موارد بررسی می‌شود.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس افزود: امید است این کارگروه به نجات دریاچه ارومیه کمک کنند قبل از اینکه دریاچه ارومیه از بین برود.

انتهای پیام/61005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول