اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

سرمایه گذاری شرکت «اتکا» در سیستان و بلوچستان به 170 میلیارد تومان رسید

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های فراوان توانستیم میزان سرمایه‌گذاری شرکت اتکا را در سیستان و بلوچستان از 120 میلیارد تومان به 170 میلیارد تومان افزایش دهیم.

سرمایه گذاری شرکت «اتکا» در سیستان و بلوچستان به 170 میلیارد تومان رسید

عباس نخعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در زاهدان، اظهار داشت: 50 میلیارد تومان افزایش میزان سرمایه‌گذاری در استان، موجب شکوفایی صنایع بخش کشت و صنعت استان و ایجاد شغل‌های فراوانی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان زمینه‌های سرمایه گذاری اتکا در استان را در بخش‌های کشاورزی، شیلاتی و دامی عنوان کرد و افزود: این شرکت سابقه فراوانی در سرمایه‌گذاری بخش‌ کشت و صنعت در کل کشور داشته و با ورود آن به استان زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر نیز در استان فراهم خواهد شد.

وی نخستین فاز سرمایه‌گذاری اتکا در استان را مربوط به بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای این کار تاکنون زمینی به مساحت 500 هکتار در دشت «باهوکلات» چابهار به این شرکت غیرخصوصی واگذار شده و همه چیز آماده آغاز عملیات اجرایی بخش‌های زیرساختی در این اراضی است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان گفت: این شرکت در حال حاضر ماشین‌آلات خود را در منطقه «باهوکلات» چابهار مستقر کرده و قرار است به زودی عملیات اجرایی فاز نخست اجرایی را در این منطقه آغاز کند.

نخعی عقد قرارداد تامین آب را بخش دیگری از اقدامات انجام شده شرکت اتکا اعلام کرد و ادامه داد: این قرارداد آب از سد «پیشین» با شرکت آب منطقه‌ای منعقد شده و نیاز این بخش را تامین می‌کند.

طبق دستور مقام معظم رهبری در جریان سفر ایشان به سیستان و بلوچستان قرار شد تا سازمان کشت و صنعت‌«اتکا» مبلغ 120 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کند که بنا به دلایل نامشخص این تصمیم سال‌های سال عملی نشد و اکنون زمزمه آغاز مراحل اولیه سرمایه‌گذاری این شرکت به گوش می‌رسد.

تداوم گره‌های ابتدایی در اجرای عملیات سرمایه گذاری اتکا در سیستان و بلوچستان موجب شد تا معاون برنامه‌ریزی این شرکت در اواخر اردیبهشت امسال برای رفع موانع جاری به استان سفر کند و بار دیگر بر تصمیم جدی سازمان متبوع خود در مورد سرمایه‌گذاری تاکید کند.

تا اواخر اردیبهشت ماه امسال نیز گره‌های ابتدایی تحقق سرمایه‌گذاری این شرکت در استان ادامه داشت اما در نهایت با تلاش فراوان مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان، 500 هکتار از اراضی جنوبی استان در دشت «باهوکلات» برای این سرمایه‌گذاری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مصوب شد.

انتهای پیام/75004/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول