اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ‌استان‌های‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران‌:

مشوق‌های ویژه‌ا‌ی برای سرمایه‌گذاری ‌در مناطق محروم درنظر گرفته شده است

مدیر امور استان‌ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:‌ در مناطق محروم مشوق‌های مناسبی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

مشوق‌های ویژه‌ا‌ی برای سرمایه‌گذاری ‌در مناطق محروم درنظر گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، علیرضا امینی در بازدید از شهرک‌های صنعتی این استان اظهار داشت: با توجه به وجود نگرش علمی تخصصی موجود در سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران در مورد حمایت حداکثری از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی،‌ در کنار توسعه کمی،‌ توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی جزء مهمترین اولویت‌های مدیریت این سازمان قرار گرفته و در این زمینه برنامه‌های مدونی برای بهبود وضعیت شهرک‌های صنعتی و نیز واحدهای صنعتی مستقر در آنها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه درحال حاضر از 922 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سراسر کشور در 710 شهرک و ناحیه صنعتی،‌ زمین به متقاضیان واگذار می‌شود، گفت: هم‌اکنون بیش از 30 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی قرار دارد و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در 57 شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس زمین به متقاضیان واگذار می‌شود، اضافه کرد: تاکنون در این استان حدود 4 هزار قرارداد واگذاری زمین بین سرمایه‌گذاران و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس منعقد شده است.

امینی گفت: هشت درصد از شهرک‌های صنعتی فعال و درحال واگذاری زمین در سطح کشور مربوط به فارس است و این استان در این زمینه از استان‌هایی محسوب می‌شود که به لحاظ وجود شهرک‌های صنعتی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی فارس یک‌هزار و 544 واحد صنعتی فعال وجود دارد که در این واحدهای صنعتی برای 20 هزار و 931 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر امور استان‌ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت‌های ویژه در فارس نظیر وجود مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاهی و ویژگی‌های جغرافیایی خاص این استان، بر توسعه صنایع مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و ابراز داشت: در این زمینه فارس از توانمندی‌های خوبی برخوردار است و صنایع پیشرفته می‌تواند در این استان به عنوان یک فرصت مهم مطرح شود.

وی ادامه داد: این استان می‌تواند در آینده به قطب صنایع دارای فناوری پیشرفته در کشور تبدیل شود و در این زمینه در شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد صنایع پیشرفته حمایت ویژه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.

امینی از نگاه ویژه این سازمان برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر برخوردار خبر داد و خاطرنشان کرد: در مناطق محروم مشوق‌های مناسبی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2448/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول