اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس اقتصادی:

بخش خصوصی داخلی در اولویت سرمایه‌گذاری است

یک کارشناس اقتصادی گفت: وجود بیش از 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم می‌تواند مشکلات خاصی را در عرصه‌های اقتصاد داخلی ایجاد کند.

بخش خصوصی داخلی در اولویت سرمایه‌گذاری است

امیررضا حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز در پاسخ به این سئوال که شورای گفت‌وگو چگونه می‌تواند تعامل و اعتماد بین دولت و بخش خصوصی را تقویت کند، اظهار داشت: این شورا تاکنون 32 جلسه تخصصی در حوزه اقتصاد به منظور بهبود شرایط موجود برگزار کرده است که آخرین آن در دولت یازدهم با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی با هدف تعامل و ایجاد اعتماد بیشتر بین طرفین در تهران برگزار شده است.

وی که عضویت در گروه اقتصادی دفتر مشورتی تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه فعالیتی خود دارد، افزود: نتایج به دست آمده از این گفت‌وگو چشم‌انداز بسیار مثبتی را به تیم‌های اقتصادی بخش خصوصی نشان داده است تا این بخش، ورودی دوباره را به عرصه‌های تولید و ایجاد اشتغال آغاز کند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سئوال دیگری که منظور از بخش خصوصی کدام گزینه داخلی یا خارجی است، گفت: بخش‌های داخلی برای انجام سرمایه‌گذاری در اولویت فعالیت‌های اقتصادی قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که اقتصاد ایران ثابت کرده است که راهبردهای خروج از بحران را به درستی انتخاب می‌کند ابراز امیدواری کرد تا با انجام مذاکرات مهر ماه بتوان شاهد طلوعی دوباره در عرصه‌های اقتصاد داخلی و خارجی باشیم.

وی با تحلیل مسائل بین‌المللی و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران، جنگ در سوریه را آفتی برای این موضوع دانست و اذعان داشت: اگر جنگ رخ داده بود شرایطی بسیار سخت در انتظار رشد اقتصادی ایران به وجود می‌آمد، با این اشاره که سوریه دارای موقعیت استراتژیک خاصی در منطقه است و شروع جنگ در آن دیگر کشورهای منطقه را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم درگیر این جنگ خواهد کرد و با این اوصاف در امور توسعه اقتصادی ایران شاهد تاخیرهای نگران‌کننده‌ای بودیم.

به گفته وی کمرنگ شدن جنگ در سوریه و بهبود شرایط مذاکره با دولت‌های خارجی امکان رشد اقتصادی در منطقه را افزایش داده است.

حسنی با بیان این موضوع که اقتصاد ایران تابع شرایط ویژه خود است، گفت: ما در سال‌های گذشته هم تورم را شاهد بودیم و هم رکود اقتصادی را و این دو عامل در کنار یکدیگر با شکل‌گیری رکود تورمی می‌تواند مشکلات را در آینده تشدید کند.

به گفته این کارشناس ایجاد امید و تدبیر اقتصادی قادر است توان بخش خصوصی را به میدان آورد تا آنان با ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال شرایط بحرانی را ساماندهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی ایران در هشت سال گذشته به شکل فعلی در نیامده است که تمام مشکلات امروز را برگردن یک دولت بگذاریم بلکه این مشکلات در سال‌های پیشین دست به دست یکدیگر داده و امروز با بحران خاصی بروز کرده است.

انتهای پیام/‌2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول