اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی است که توانسته مقدمات صدور این کارت‌ها را فراهم کند.

اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در نشست مدیران و مسئولان ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: بعد از استان قم اردبیل دومین استانی است که موفق شده در صدور کارت هوشمند ملی پیشقدم شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری و ایجاد زیرساخت لازم برای صدور کارت هوشمند ملی، اردبیل بعد از قم رتبه دوم در صدور کارت هوشمند ملی داشته و 2.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

امینی در ادامه خاطر نشان کرد: استان قم 85 درصد، استان اردبیل 2.1 درصد و استان تهران 1.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را انجام داده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با ایجاد ایستگاه‌های مختلف در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ارائه کارت هوشمند ملی در سطح استان گسترش پیدا کند.

وی در ادامه بیان کرد: کارت هوشمند ملی در اردبیل برای استاندار، معاونان استانداری، فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان روابط عمومی، خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها صادر شده و با گسترش مراکز صدور کارت هوشمند در سال 92 با اولویت ایثارگران کارت مذکور ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان به مزایای صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت:‌ این کارت که مقدمه ورود به دولت الکترونیک است، سبب می‌شود تا احراز هویت به راحتی صورت بگیرد.

امینی در ادامه افزود: در قالب کارت ملی هوشمند با اطلاعات بیومتریکی که جمع‌آوری شده دیگر نیازی به انگشت‌نگاری کامل در صدور گواهی سوء پیشینه نمی‌باشد و با امضای دیجیتالی هر فرد جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات گرفته می‌شود.

وی یکی از امتیازات کارت هوشمند را به روز بودن اطلاعات هر فرد در حوزه سکونتی و جمعیتی خود اعلام کرد و اظهار داشت: ‌ما انتظار داریم که هر فرد تغییرات مکان زندگی و محل سکونتی خود را به سرعت اطلاع دهد تا ما با مشکلی در این ارتباط روبه‌رو نشویم.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول