اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ثبت‌احوال استان زنجان خبر داد

ارائه 60 نوع خدمت مختلف با استفاده از کارت هوشمند ملی

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت‌‌احوال استان زنجان گفت: مردم با استفاده از کارت هوشمند ملی می‌توانند از 60 نوع خدمت مختلف بهره‌مند شوند.

ارائه 60 نوع خدمت مختلف با استفاده از کارت هوشمند ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی احمدی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای ثبت‌احوال بخش زنجانرود گفت: در گذشته به ویژه در طول یک سال گذشته بخش ثبت‌احول استان رشد بسیار مطلوبی داشته است.

معاون حقوقی، سجلی اداره کل ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: با کمک و همکاری کار پژوهشی بیشتر نواقص این سازمان رفع شده است.

وی به آمار ثبت وفات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته آمار ثبت وفات 87 درصد بود که در سال‌جاری این مقدار به 98 درصد رسیده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت‌احوال استان زنجان با تاکید بر اینکه در ثبت ولادت آمار سال گذشته 89 درصد بود، اظهار کرد: این مقدار در سال‌جاری به 99.6 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: این آمار رشد بی‌سابقه بخش ثبت ولادت ثبت‌احوال استان زنجان را نشان می‌دهد.

*ثبت 96 درصد اطلاعات در سامانه ثبت‌احوال استان زنجان

احمدی‌نژاد به آرشیو الکترونیکی مدارک در ثبت‌احوال استان اشاره کرد و گفت: با همکاری مسئولین 96 درصد از اطلاعات سازمان در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: اهمیت این آرشیو الکترونیکی این است که فرد در هر مکانی غیر از محل سکونت به راحتی می‌تواند از امکانات سازمان بهره‌مند شود.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت‌احوال استان زنجان با تاکید بر اینکه در راستای آرشیو الکترونیکی برای ارائه خدمات به یک گیگابایت پهنای باند نیاز است، گفت: تاکنون در بخش زنجانرود این طرح با کیفیت بالایی اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک صدور کارت هوشمند ملی برای ارائه خدمات ارزنده به مردم انجام می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه با استفاده از کارت هوشمند ملی مردم از 60 نوع خدمت مختلف بهره‌مند می‌شوند، افزود: به طور مثال قرار گرفتن پرونده پزشکی افراد در کارت هوشمند ملی یکی از بزرگترین کارایی آن است که می‌تواند در سهولت کارها به مردم کمک کند.

*مشارکت 100 درصدی مردم زنجانرود در انتخابات 24 خرداد

بخشدار زنجانرود نیز در این جلسه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 24 خرداد ماه جاری اشاره کرد و گفت: مردم بخش زنجانرود در انتخابات مشارکت 100 درصدی داشتند.

علی پاک‌منش ضمن تقدیر از همکاری خوب ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: ثبت‌احوال استان اقدامات موثری در مشکل استعلام کارت‌های ملی برخی افراد داشته است.

وی تصریح کرد: در خصوص بخش ساختمان ثبت‌احوال، کارت‌های هوشمند ملی و شناسنامه‌های جدید در صورت امکان اطلاع‌رسانی موثر انجام شود.

وی ادامه داد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با مشارکت گسترده مردم حماسه سیاسی به معنای واقعی محقق شد.

پاک‌منش با اشاره به اینکه با همکاری مسئولین امید است به زودی شاهد تحقق حماسه اقتصادی در بخش زنجانرود باشیم، افزود: در همین راستا پروژه بزرگ پالایشگاه نفت در این بخش کلنگ‌زنی شده است.

انتهای پیام/73008/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول