اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوشهر:

دیرثبتی و کم ثبتی از عمده مشکلات ثبت احوال است

فرماندار بوشهر گفت: از جمله مشکلات فراروی ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی پدیده دیرثبتی و کم ثبتی است.

دیرثبتی و کم ثبتی از عمده مشکلات ثبت احوال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین خسروی صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بوشهر بر ضرورت همکاری بیش از پیش مراجع مختلف و دستگاه‌های متولی در جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن به سیستم اداره ثبت احوال تاکید کرد.

وی افزود: رسیدن به اهداف و برنامه‌های توسعه مستلزم آمار دقیق در تمامی حوزه‌هاست.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: از جمله مشکلات فراروی ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی پدیده دیرثبتی و کم ثبتی است که باید با احصا دلایل آن از سوی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت، دهیاری‌ها و ... با اطلاع‌رسانی مناسب و استفاده از بسیج امکانات در جمع‌آوری اطلاعات و در مهلت تعیین شده وقایع زیست حیاتی را به سیستم ثبت احوال انتقال داد.

خسروی با اشاره به اهمیت آمار و ارقام در برنامه‌ریزی‌ها بیان داشت: یکی از پارامترهای مهم در بودجه‌بندی و اختصاص آن آمار جمعیتی است و با توجه به اینکه ثبت وقایع حیاتی تغییرات جمعیتی را مد نظر قرار می‌دهد اگر این مهم در فرصت زمانی معین به خوبی انجام گیرد می‌تواند به عنوان منبع مهمی از اطلاعات و آمار در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: داشتن اطلاعات آماری در تمام حوزه‌ها مفید است و در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌های مختلف نقش مهمی دارد.

وی افزود: مردم شهرستان بوشهر باید به این موضوع توجه داشته باشند که در زمان قانونی نسبت به ثبت وقایع حیاتی خانواده خود اقدام کنند.

خسروی افزود: آمار جمعیتی به مدیران هم کمک می‌کند تا در تصمیمات خود و اختصاص بودجه و امکانات نظر بدهند بنابراین ضروری است همه نسبت به ثبت وقایع حیاتی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول