اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

فارس به استانداری با توانایی‌های ملی نیاز دارد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس به استانداری با توانمندی‌های ملی نیاز دارد.

فارس به استانداری با توانایی‌های ملی نیاز دارد

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نباید برای پیشنهاد افراد به عنوان استاندار سلیقه‌ای عمل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تمام افراد و گروه‌هایی که از روی خیرخواهی به دنبال معرفی افراد برای استانداری فارس هستند باید از اعمال‌نظر سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی گفت: فارس استانی با ظرفیت‌های فراملی است و سکان هدایت این استان باید به فردی توانمند و باتجربه سپرده شود.

ذوالانوار اضافه کرد: استانداری در برخی از استان‌ها کمتر از دشواری هدایت یک وزارتخانه و یا معاونت رئیس جمهوری نیست و فارس نیز از جمله این استان‌ها است.

وی تصریح کرد: فارس استانی ممتاز و بین‌المللی است و اگر مدیری توانمند برای این استان انتخاب نشود در بسیاری حوزه‌ها، کشور دچار مشکل و کاستی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیمات استاندار فارس و همکارانش در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، انرژی، گردشگری و فرهنگی در سطح ملی موثر است و باید در انتخاب استاندار با دقت رفتار کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌یقین تمام افراد پیشنهاد دهنده دوستدار نظام هستند و نیت خیر دارند، ادامه داد: نباید برای انتخابی مهم مانند استاندار فارس دولت را در فشار قرار داد.

ذوالانوار بیان کرد: نمایندگان مجلس به‌یقین نظرات مشاوره‌ای خود را اعلام می‌کنند اما از دولت انتظار داریم که فردی بومی با توانایی‌های بالا و تجربه کافی را به عنوان نماینده عالی خود در این استان معرفی کند.

وی گفت: استان فارس با مشکلات مهمی در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد مواجه است و انتظار داریم فردی به ساختمان استانداری برود که برای مشکلات برنامه داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فارس به صنایع بزرگ و جذب سرمایه‌های ملی و برون‌مرزی نیاز دارد و نمی‌توان از افرادی حمایت کرد که در حد نام فارس نباشند.

وی افزود: فارس در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و تجارت دارای جایگاهی منطقه‌ای است و استاندار آینده باید بداند که چگونه این ظرفیت‌ها را به فرصتی برای آبادانی تبدیل کند.

ذوالانوار تصریح کرد: استانداری که از فضای کلی کشور و منطقه شناخت ندارد نمی‌تواند سکان هدایت فارس را به عهده گیرد.

وی بیان کرد: شاید برخی برای جایگاهی مانند معاون استانداری، معاون وزارت و یا مدیر کلی شایسته اما برای استانداری فارس افراد باید دارای تجربه و نگاه وسیع باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توجه به جایگاه مذهبی و علمی فارس را یکی از ضرورت‌های استاندار آینده این استان دانست و ابراز داشت: فردی که به عنوان استاندار فارس معرفی می‌شود باید ارتباط خوبی با روحانیت و دانشگاهیان داشته باشد.

وی افزود: در بحث حمل و نقل و زیرساخت‌های مهم عمرانی و انرژی فارس با مظلومیت‌های تاریخی مواجه است و استاندار آینده این استان باید در این حوزه‌ها دارای برنامه باشد.

وی ابراز داشت: مهمترین خواسته ما از دولت معرفی استانداری ولایت‌مدار است که در حد مدیریت استانی با هزاران سال افتخار تاریخی باشد. 

ذوالانوار در پایان گفت: تمام گروه‌ها و افراد با پشتوانه مردمی باید با همدلی به دنبال توسعه استان فارس باشند چراکه توسعه فارس در آبادانی کشور تاثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام/‌2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول