اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

استاندار مازندران منتخب دولت است/ حاشیه‌پردازی مقامات محلی ممنوع

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه وحدت و همدلی نیاز ضروری امروز برای توسعه مازندران است،گفت: ربیع فلاح استاندار مازندران منتخب دولت است و مقامات محلی حاشیه‌پردازی نکنند.

استاندار مازندران منتخب دولت است/ حاشیه‌پردازی مقامات محلی ممنوع

حجت‌الاسلام حسن‌ روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با تقدیر از خدمات سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران اظهار داشت: توجه به مناطق محروم مازندران مهم‌ترین خواسته مردم و مسئولان از استاندار جدید مازندران است.

وی افزود: از گذشته تاکنون در توزیع بودجه‌های استانی در مازندران تبعیض‌های انجام شده که این تبعیض‌ها در برخی از شهرها به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر مازندران است.

روحانی عدم وحدت و همدلی مسئولان مازندران را یکی از دلایل مهم توسعه نیافتگی این استان عنوان کرد و افزود: استاندار مازندران منتخب دولت است و مقامات محلی مازندران نباید از همین ابتدا سد راه فعالیت‌های استاندار جدید مازندران شده و وی را محدود کنند.

وی بیان داشت: با توجه به انتخاب استاندار مازندران از سوی هئیت دولت، مازندران برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند همدلی و همگرایی همه مسئولان است که اگر نباشد مطالبات مردم دست یافتنی نخواهد بود.

روحانی همدلی و یکدل بودن مسئولان استان‌های همجوار را علل توسعه یافتگی آن استان‌ها برشمرد و افزود: در استان‌های همجوار مسئولانی که ذائقه سیاسی آنها با یکدیگر همگام نبوده اما به دلیل مصلحت مردم با یکدیگر همدل می‌شوند تا استان آنها توسعه یابد اما در مازندران همچنان تجربیات تلخ گذشته تکرار شده و مسئولان به جای همدلی به حاشیه‌پردازی بر علیه یکدیگر می‌پردازند.

روحانی با بیان اینکه همه مسئولان و مردم باید فضا را بری فعالیت دولت تدبیر و امید در مازندران فراهم کنند، تصریح کرد: امروز نیاز ضروری مازندران حاشیه‌پردازی و سنگ‌اندازی برای فعالیت یک مدیر نیست بلکه نیاز امروز ما رفع تنگناها و مشکلات اقتصادی مردم است.

وی در ادامه توسعه نیافتگی بابل را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فرمانداری بابل به فرمانداری ویژه ارتقا یافت اما از نظر وسعت، مدیریت و اشتغال و برخورداری از امکانات عمرانی آب، گاز و جاده نسبت به شهرهای دیگر مازندران عقب مانده است.

امام جمعه بابل مشکل اشتغال را یکی از دیگر از مشکلات جدی شهرستان بابل برشمرد و تصریح کرد: از صبح زود زمانی که وارد دفتر کار می‌شوم تا موقع تعطیل شدن بیش از ده‌ها نفر برای اشتغال به بنده مراجعه می‌کنند که واقعا نمی‌دانم چه پاسخی به آنها بدهم.

روحانی نقش مدیران کارآمد را برای رفع مشکلات اساسی استان و شهرستان بسیار لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: باید در گزینش مدیران، توانمندی‌های افراد لحاظ شود نه اینکه افرادی به دلیل حفظ منافع خویش افراد ناکارآمد را به عنوان مدیر معرفی کنند.

وی بیشتر مشکلات شهرستان بابل را ناشی از ناکارآمد بودن برخی از مدیران این شهرستان برشمرد و افزود: برخی از مدیران بابل به دلیل ناکارآمد بودن، قدرت جذب اعتبارات و همچنین هزینه کردن اعتبارات در بخش‌های مربوطه را ندارند و به همین دلیل بابل با مشکلات جدی مواجه است.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول