اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد خبر داد

ضرورت برخورد قاطع با مزاحمت کاروان‌های عروسی

امام جمعه اسدآباد گفت: مزاحمت‌های کاروان‌های عروسی با مدیریت نیروی انتظامی، پشتیبانی دستگاه قضایی و همکاری سپاه و دیگر ادارات در سطح شهر پیگیری شود.

ضرورت برخورد قاطع با مزاحمت کاروان‌های عروسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسدآباد با ابراز نارضایتی از مزاحمت کاروان‌های عروسی در سطح شهرستان، اظهار کرد: این معضل بزرگ باید با مدیریت نیروی انتظامی، پشتیبانی دستگاه قضایی و همکاری سپاه و دیگر ادارات پیگیری شود.

وی با تأکید بر رعایت آداب و سنن اسلامی و عدم ایجاد آلودگی صوتی توسط کاروان‌های عروسی، تصریح کرد: صاحبان عروسی با نصب داربست در کوچه و خیابان‌ها موجب بسته شدن کوچه و اختلال در رفت و آمد مردم می‌شوند که باید در این زمینه به آنان تذکر داده شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری مجالس عروسی در شب شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بودیم، یادآور شد: این امر نشان از بی‌توجهی افراد به مسائل دینی و ناآگاهی آنان دارد.

وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که آلات موسیقی و رقص در مجالس عروسی خلاف شرع و حرام است که این امر می‌طلبد مسئولان با توجیه دارندگان آلات موسیقی این افراد را از شرعی نبودن این مسئله آگاه کنند.  

حسینی‌مجد در ادامه با اشاره به روایاتی از حضرت امام رضا (ع) و سبک زندگی ایشان گفت: نقش الگوهای رفتاری در ساخت زندگی حیات‌بخش بسیار مهم است که با تکیه بر شخصیت و رفتارهای حضرت امام رضا (ع) می‌توان در پرتو ارتباط با خدا آن را ترسیم کرد.

*زندگی خود را از الگوی زیست‌تحمیلی بیگانه پاک کنیم

وی افزود: باید با بهره‌گیری از میراث این امام همام و الگوگیری از زندگی رضوی، زندگی خود را از الگوی زیست‌تحمیلی بیگانه پاک کنیم.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه امسال هزینه‌های مجلس ختم سه نفر از مرحومان شهرستان برای مصارف نیازمندان به کمیته امداد، بهزیستی و دفتر امام جمعه پرداخت شده، گفت: باید با تغییر سبک زندگی جامعه به سبک اسلامی به سمتی حرکت کنیم که زندگانی ما نشأت‌گرفته از مکتب اسلام باشد.

وی بر رعایت اخلاق رضوی، علوی و نبوی در زندگی مسئولان و مردم تأکید کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسدآباد نیز از توقیف 34 کاروان عروسی در طول 6 ماهه نخست امسال در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه پلیس 110 با 14 مورد کاروان برخورد کرده، از آنان تعهد کتبی نیز گرفته‌ شده است.

محسن اقبالیان با اشاره به جریمه 150 وسیله نقلیه ایجادکننده آلودگی صوتی افزود: چهار مورد از ارکسترهایی که از سایر شهرها وارد شهرستان می‌شدند، توقیف شدند.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول