اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

سبک زندگی شهداء مملو از شاخصه‌های صحیح سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مملو از شاخصه‌های صحیح سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است که باید با روش‌های دقیق، استخراج و با بهره‌گیری از ظرافت‌های هنری ترویج شود.

سبک زندگی شهداء مملو از شاخصه‌های صحیح سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نماینده ولی فقیه و جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) و جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه در ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان تهران با آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری، بنا به پیشنهاد اعضای ستاد، ریاست کنگره شهدا و ایثارگران استان تهران را پذیرفت و اظهار داشت: در مراحل مختلف زندگی همیشه در برابر روح بلند و مقام والای شهدا، احساس حقارت و عجز کرده ام و در حد توان خدمتگزاری به شهداء را افتخار خود دانسته ام.

وی در این دیدار با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پرداختن به شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی افزود: یکی از عناصر سازنده پیگیری و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، بهره‌گیری از سبک زندگی شهدای دفاع مقدس است که حاوی نکاتی بسیار آموزنده و ارزشمند و قابل الگو گیری است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با بیان خاطراتی از دیدارهای خود با خانواده‌های معظم شهدا ادامه داد: شخصا در دیدارهایی که توفیق پیدا می‌کنم به محضر خانواده‌های معظم شهدا شرفیاب شوم، همچنان از نکات ارزشمند زندگی شهدا که توسط پدران و مادران شهید و یا همرزمان شهدا بیان می شود، سود می برم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: نکات درس آموز زندگی شهدا خصوصاً حالات ایشان قبل از شهادت از جمله مسائلی است که بادی قبل از اینکه در اثر گذشت زمان مورد فراموشی و غفلت قرار گیرد، جمع‌آوری و مدون شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

محمدی‌ری‌شهری گفت: یکی از نتایج حرکت عظیم امام راحل(ره)، پرورش نوجوانان و جوانانی در دفاع مقدس بود که به مثابه عرفای بزرگ و سالکان هفتاد و چند ساله، به رشد و بلوغ معرفتی و عرفانی رسیده بودند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: برای ارتقاء سطح معرفتی نسل‌های آینده کشور و همچنین زمینه سازی برای تحقق حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت مهدی(عج) باید هر چه در توان داریم برای زنده نگهداشتن یاد شهدا و انتقال معارف مربوط به حوزه‌های شهادت و ایثار تلاش کنیم.

این مسئول اذعان داشت: در برخی از کشورها با وجود اینکه از ذره ای از محتوای عمیق و ارزشمندی که ما در حوزه های ایثار و شهادت در اختیار داریم، بهره ای ندارند، اما با ساخت یادمان‌های باشکوه و موزه‌های بزرگ از مقام سربازان شهید و کشته شدگان‌شان در جنگ‌ها به خوبی تجلیل می کنند، اما به نظر می رسد، در کشور ما در این خصوص به شکل شایسته کار نشده است.

در ابتدای این دیدار گزارشی از سوی حجت‌الاسلام نعمت فخری، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) ارائه شد.

انتهای پیام/2462/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول