اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان خبر داد

راه‌اندازی بیش از 160 پایگاه اوقات فراغت در تاکستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان گفت: بیش از 160 پایگاه اوقات فراغت در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی بیش از 160 پایگاه اوقات فراغت در تاکستان

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به گسترش اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در این شهرستان اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی تاکستان برای نخستین بار از سوی فرماندار به عنوان ستاد برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت تعیین شده است.

وی افزود: بیش از 160 پایگاه اوقات فراغت با کمک نهادهای فرهنگی طی سه ماه جاری در این شهرستان برای تربیت معنوی علاقه‌مندان در ایام فراغت طراحی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان از اعزام 171 روحانی مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف این شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طبق آمار 35 نفر از مبلغان اعزامی به نقاط مختلف شهرستان تاکستان از بانوان بودند.

کریمی اضافه کرد: تعداد بانوان اعزامی برای تبلیغ در این شهرستان در سال گذشته 15 نفر بوده که همراه با همسران خود در نواحی برای تبلیغ حضور یافتند.

این مسئول با اشاره به افزایش 20 درصدی اعزام روحانیون در شهرستان تاکستان اضافه کرد: تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی، شناخت توطئه‌های دشمنان و تکیه بر جامعیت اسلامی بر طبق آیین‌نامه‌ها و اساسنامه جزو اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان با اشاره به کمبود و محرومیت حوزه‌های تبلیغی از جمله مساجد و مبلغ در این شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود هیئت‌های مذهبی، محافل انس با قرآن کریم، مربیان قرآنی، مساجد و مبلغان جزو محرومیت‌ها و کمبودهای رایج در حوزه تبلیغ آموزه‌های دینی است.

کریمی به برگزاری روزانه چهار برنامه از سوی روحانیون مستقر روستایی در شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: مبلغان اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان همچنین علاوه بر اقامه نماز جماعت و مجالس خطابه نسبت به برگزاری کلاس‌های مشاوره، رصد آسیب‌های فرهنگی و نقاط ضعف و قوت آن منطقه اهتمام ورزیدند.

این مسئول یادآور شد: همچنین اعزام مبلغان برای تبلیغ طبق پرونده‌های تشکیل شده در روستاها در شهرستان تاکستان صورت گرفته و تعداد روحانیون مستقر هجرت و بومی این شهرستان نیز تاکنون 53 نفر مستقر هجرتی و بومی بوده است که از ظرفیت بالای شهرستان تاکستان حکایت دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان تعداد خانه‌های عالم روستایی این شهرستان را 16 واحد ذکر کرد و خواستار اهتمام جدی‌تر مسئولان برای حل معضلات فرهنگی تاکستان شد.

انتهای پیام/77005/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول