اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نقش موثر مساجد در جذب جوانان به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش مساجد در جذب جوانان به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان مهم و موثر است.

نقش موثر مساجد در جذب جوانان به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: تقویت بنیه دینی، سوق دادن جوانان به عرصه‌‌های دینی و نهادینه کردن ارزش‌‌های نظام از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت به منظور استفاده از سرمایه عظیم جوانی است که باید استمرار داشته باشد.

این مسئول فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت محوریت مسجد نباید نادیده گرفته شود؛ چرا که اگر این مهم مورد توجه باشد علاوه بر تاثیرات موثر اوقات فراغت، یک فرایند تربیتی شایسته را نیز در جامعه شاهد و ناظر هستیم.

وی در ادامه به ‌نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات ‌فراغت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: توجه به ‌کیفیت، تنوع و تخصصی کردن برنامه‌‌ها از اهداف مهم غنی‌‌سازی اوقات فراغت کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان است.

این مسئول بر نقش موثر مساجد در جذب و حضور گسترده نوجوانان و جوانان در برنامه‌های اوقات فراغت امسال اشاره کرد و گفت: مساجد نقش بسزایی در جذب جوانان در فصل تابستان داشتند، از این‌رو انتظار می‌رود برنامه‌هایی در خور شان جامعه هدف برای سال‌های آینده در نظر گرفته شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که اوقات فراغت فرصت بسیار خوبی برای جوانان و نوجوانان است، اذعان کرد: بیش از 350 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در زمینه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت فعالیت داشتند.

قاسمی به برنامه‌های اجرای اوقات فراغت کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره تفسیر کوتاه در ماه مبارک رمضان، طرح قرآنی و ملی 1447 با محوریت جزء 29 قرآن، دوره اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس، کارگاه آموزشی و تبلیغی مربیان حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی، آموزش و حمایت از گروه‌های هنری و نمایشی، کارگاه آموزشی سرود، کلاس‌های خوشنویسی، تشکیل هسته‌های پژوهشی و ... از برنامه‌های اجرایی این دبیرخانه در فصل تابستان بود.

وی از برگزاری کلاس‌های متنوع در این پایگاه ها خبر داد و افزود: این کلاس‌ها شامل احکام، اخلاق، قرآن و همچنین رشته‌های هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سرود، داستان‌نویسی و اردوهای برون استانی است.

انتهای پیام/82011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول