اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان:

می‌توان حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داشت

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر کشورمان گفت: با برنامه‌ریزی‌های منظم و هماهنگ می‌‌توان در سطح قاره آسیا عرض اندام کرد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

می‌توان حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدم زدن سرمربی تیم ملی والیبال جوانان بانوان کشورمان در دنیای این رشته ورزشی به اواخر انقلاب بر می‌گردد، جایی که پروین یادآور در سن و سال جوانی خود آرزوهای زیادی در سر می‌پروراند و در تیم ملی والیبال زنان کشورمان عضویت داشت.

با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به نوعی ورزش بانوان برای چند سالی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد و به نوعی همین امر پایان کار بازیگری یادآور به عنوان بازیکن در تیم‌های ملی زنان کشورمان بود، گرچه این پایان کار نبود و این ورزشکار آرزوهای خود را نیمه‌کاره رها نکرد و پا به عرصه مربیگری گذاشت.

کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی و استاد دانشگاه ‌الزهرا از جمله عناوین سرمربی تیم ملی جوانان دختر کشورمان محسوب می‌شود، ضمن اینکه پروین یادآور هفت سال سرمربیگری تیم ملی زنان قطر را هم بر عهده داشته است.

این ورزشکار سال‌های دور تیم ملی زنان کشورمان، در حال حاضر علاوه بر سمت سرمربیگری تیم ملی جوانان دختر کشورمان، از سوی فدراسیون به عنوان مدرس در کلاس‌های مربیگری بانوان کشور نیز فعالیت دارد، گفت‌وگوی ما با یادآوری محوریت برپایی اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی دختران جوان کشورمان در قزوین صورت گرفت.

برپایی نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوانان دختر کشورمان را در قزوین چگونه دیدید و آیا این اردو توانست رضایت شما و کادر فنی را جلب کند؟

گرچه استارت تمرینات آماده‌سازی تیم ملی دختران کشورمان خیلی دیر زده شد اما با توجه به اینکه اردوی نخست ما بود و تیم تمرینات خاصی را پشت سر نگذاشته بود، بازیکنان با شور و شوق فراوانی در این اردو حاضر بودند و توانستند انتظارات را برآورده کنند، گرچه باید اذعان کرد که دختران جوان کشورمان برای بهتر شدن نیاز به تمرینات و اردوهای بیشتری دارند تا بتوانند به مرز آمادگی کامل و بالا برسند.

تیم ملی والیبال جوانان دختر کشورمان خود را برای چه مسابقاتی آماده می‌کند و آیا از زمان برگزاری این مسابقات خبری در دست دارید؟

بله؛ تیم ملی دختران جوان کشورمان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آماده می‌کند که البته هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری این مسابقات از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام نشده است، اما با رایزنی‌هایی که از مدت‌ها قبل فدراسیون کشورمان در مورد زمان این رقابت‌ها انجام داده است، در یکی از ماه‌های فروردین تا مهر ماه سال آینده این مسابقات برگزار می‌شود.

کادر فنی تیم ملی چه اهدافی را برای حضور موفق دختران جوان کشورمان در این رقابت‌ها در سر دارد؟

با مذاکراتی که با فدراسیون والیبال صورت گرفته است، قرار شده تا زمان آغاز رقابت‌های قهرمانی والیبال دختران جوان آسیا بیش از 10 اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی با حضور برترین بازیکنان کشور در استان‌های مختلف برگزار و پیگیری شود تا ملی‌پوشان رفته رفته بتوانند اشکالات خود را برطرف و روی نقاط ضعف و قوت خود بیشتر کار کنند.

دختران والیبالیست جوان کشورمان برای عرض اندام در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف رقیبان می‌روند یا صرفاً برای کسب تجربه در این رقابت‌ها حضور می‌یابند؟

البته در جواب سئوال شما باید این نکته را اضافه کنم که یکی از سختی‌های دختران والیبالیست جوان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا این است که از پنج قدرت اصلی تیم‌های والیبال دنیا در بخش زنان سه قدرت اصلی آن از جمله تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و چین در قاره آسیا هستند و همین امر به خودی خود نشان از دشواری‌های این رشته ورزشی در سطح قاره کهن حکایت می‌کند، گرچه تیم ملی دختران کشورمان برای سومین بار در این مسابقات حاضر می‌شود و در دوره‌های گذشته توانسته است به ترتیب عنوان‌های نهمی و هشتمی را به خود اختصاص دهد.

فکر می‌کنید که دختران والیبالیست شایسته تیم ملی می‌توانند در مصاف با تیم‌های قدرتمند قاره آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؟

اگر برنامه‌ریزی‌های خوب و منظم صورت بگیرد و فدراسیون والیبال بتواند شرایط و امکانات و زیرساخت‌های مناسب را برای این رشته ورزشی در سطح بانوان فراهم کند، می‌توان به آینده والیبال دختران جوان کشورمان امیدوار بود ولی باید این نکته را در ذهن داشت که کارهای زیربنایی خوبی در کشور صورت بگیرد و به نوعی پایگاه‌های استعدادیابی از همان سنین کودکی در شهرها و استان‌های کشورمان راه‌اندازی شود.

در کلاسی که سال گذشته با حضور یک مدرس ژاپنی در تهران برگزار شد و من هم در آن حضور پیدا کرده بودم، این نکته را به خوبی دریافت کردم که در ژاپن آنقدر بازیکن وجود دارد که مربیان در انتخاب نفرات به مشکل بر می‌خورند، این مسئله نشان می‌دهد که در این کشور کار پرورش بازیکن از همان بدو کودکی از شهرها و استان‌های کوچک آغاز می‌شود و زیرساخت‌ها و پشتوانه‌های زیادی در این رشته ورزشی به مربیان تیم‌های ملی داده می‌شود.

انتهای پیام/77004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول