اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی آبپخش:

وضعیت بازار خرما اسفناک است

نایب رئیس شورای اسلامی آبپخش گفت: وضعیت بازار خرما اسفناک است و مسئولان باید چاره‌اندیشی در این ارتباط داشته باشند.

وضعیت بازار خرما اسفناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین عباسی شامگاه شنبه در جلسه تشکیل خانه کشاورز آبپخش اظهار داشت: صنعت کشاورزی مهم‌ترین ظرفیت توسعه‌‎ منطقه آبپخش است و باید برنامه‌ریزی دقیقی در ارتباط با مباحث کشاورزی آبپخش داشته باشیم.

وی افزود: منطقه آبپخش با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار اصله نخل و هشت هزار هکتار سطح زیر کشت محصول خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: قریب به 80 درصد جمعیت بخش آبپخش با کشاورزی و نخلداری ارتباط مستقیم دارند و بر اساس آمارهای اعلام شده سالانه قریب به سه هزار نفر به طور فصلی در زمینه نخلداری فعالیت دارند.

عباسی بیان داشت: کشاورزان منطقه آبپخش با مشکلات فراوانی مواجه هستند که این موضوع زیبنده آبپخش نیست و مسئولان باید اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی پیگیری‌های وسیعی به‌منظور رفع مشکلات کشاورزان انجام داده‌اند و شورای اسلامی شهر آبپخش با تشکیل کمیسیون کشاورزی فعال عزمی جدی برای رفع مشکلات کشاورزان دارد.

این مسئول اذعان داشت: حضور چهره‌های صاحب‌نظر در عرصه کشاورزی و افراد تحصیل‌کرده در این زمینه از ظرفیت‌هایی است که شورای آبپخش برای رفع مشکلات در اختیار دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: اساسی‌ترین مشکل کشاورزان و باغداران منطقه در حال حاضر وضعیت بازار خرید و فروش محصولات خرما است و کشاورزان منطقه وضعیت بازار محصول خرمای منطقه را اسفناک توصیف می‌کنند.

عباسی ابراز داشت: مسئولان استان بوشهر باید درد و دغدغه کشاورزان را درد و دغدغه خود بدانند و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند برای رفع مشکلات و موانعی که پیش روی کشاورزان وجود دارد، تلاش کنند.

وی افزود: پیگیری حقوق حقه کشاورزان از رویکردهای اساسی خانه کشاورز است و امیدواریم با شکل‌گیری خانه کشاورز در منطقه آبپخش اقدامات اساسی به‌منظور رفع مشکلات کشاورزان منطقه صورت بگیرد.

انتهای پیام/2452/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول