اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بزرگواری خواستار شد

لزوم توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به تعریض و بازسازی مسیرهای صعب‌العبور کهگیلویه

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد، خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به محورهای ارتباطی و مسیرهای صعب‌العبور مناطقی از حوزه‌های انتخابیه خود شد.

لزوم توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به تعریض و بازسازی مسیرهای صعب‌العبور کهگیلویه

 حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به محورهای ارتباطی و لزوم توجه ویژه به مبادی ورودی شهرستان با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه این وزارتخانه به بهسازی محورهای ارتباطی و جاده‌های صعب‌العبور مناطقی از حوزه‌های انتخابیه خود شدم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احداث جاده باغچه سادات سرفاریاب، طول این جاده را 30 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: برای تعریض و آسفالت جوخانه تا آب حیات با وضعیت موجود به طول 6 کیلومتر مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی، تملک اراضی و باغی در رودخانه سادات را متذکر شد و افزود: مطالبات پیمانکاران محور در طول پروژه و نیز تملک اراضی این منطقه نیازمند اعتبار 11 میلیارد تومانی است.

بزرگواری با اشاره به ترافیک محور و حساسیت ایجاد شده در محور ارتباطی دهدشت-سوق اعتبار مورد نیاز این محور 9 کیلومتری را بالغ بر دو میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته وی، شروع عملیات محور قلعه‌رئیسی-قلعه دختر و دیشموک به طول 65 کیلومتر با مبلغ 10 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

همچنین تعریض و تکمیل عملیات اجرایی محور ورودی دهدشت-چرام به طول  5 کیلومتر و ورودی دهدشت-سرفاریاب به میزان 4 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ورودی لیکک به طول 10 کیلومتر بدلیل ناکافی بودن اعتبارات همچنان نیمه تمام مانده است، یادآور شد: عملیات اجرایی این ورودی از سال‌ها قبل آغاز و نیاز به توجه ویژه دارد.

بزرگواری، این محور را تنها محور ارتباطی شهرستان بهمئی دانست و عنوان کرد: برای تکمیل این محور ارتباطی مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی، جاده موگر به تنگ بن به طول 30 کیلومتر را از محورهای مهم ارتباطی برشمرد و بیان داشت: این مسیر از وصایای شهید طیب از شهدای بسیج مهندسین است.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مسیر جایگزین خوبی برای ارتباط شهرستان بهمئی با کهگیلویه و لنده است که برای شروع عملیات مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بزرگواری، اتصال لنده به محور دهدشت –پاتاوه به طول 12 کیلومتر را باعث کاهش 40 کیلومتری مسافت دانست و ابراز داشت: اعتبارات شروع بکار جوابگو نبوده و برای ادامه کار نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار دارد.

همچنین اعتبار لازم برای  روکش آسفالت راههای ارتباطی کهگیلویه شامل محورهای ارتباطی دهدشت-سرفاریاب-چرام، محور دهدشت-سوق-لنده و نیز محور قلعه‌دختر-رئیسی-دیشموک و محور دهدشت-پادوک جمعاً به مبلغ 8 میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول