اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه خبر داد

اختصاص 428 میلیون تومان به نوسازی مساجد و امامزادگان کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه نقش مساجد و بقاع متبرکه در نهادینه شدن ارزش‌های معنوی را مؤثر دانست و گفت: مبلغ 428 میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی مساجد و امامزادگان در کهگیلویه اختصاص یافته است.

اختصاص 428 میلیون تومان به نوسازی مساجد و امامزادگان کهگیلویه

 ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از اختصاص 428 میلیون تومان به منظور تعمیر و بازسازی مساجد و امامزادگان در سطح شهرستان کهگیلویه خبر داد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به نقش مساجد و اماکن متبرکه در نهادینه شدن ارزش‌های معنوی در جامعه اظهار داشت: مسجد محوری نقش بسزایی در درونی کردن ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی مردم دارد.

جعفری با بیان اینکه برای توسعه فضای معنوی هر چه در ساخت و ساز مساجد و اماکن متبرکه هزینه کنیم باز کم است افزود: تخصیص اعتبار به این مکان‌های با ارزش نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای حفظ معنویت است.

وی گرایش مردم به سوی اماکن متبرکه و محوریت قرار دادن این اماکن برای برگزاری برنامه‌های ملی، مذهبی را باعث حفظ وحدت و تقویت روحیه اخلاق‌مداری دانست و تصریح کرد: نقش حیاتی مساجد و بقاع متبرکه در مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت رسیدگی به این اماکن متبرک را مشخص می‌کند.

جعفری بر لزوم رسیدگی به احیای مساجد و رسیدگی به این پایگاه‌های معنوی تأکید کرد و افزود: در راستای مرمت و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه در سطح شهرستان مبلغ 428 میلیون تومان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش دولت در کمک به مساجد دولتی نشدن مساجد بنا به فرموده امام و رهبری را متذکر شد و با بیان اینکه مردم در ساخت مساجد باید مشارکت داشته باشند اذعان داشت: البته این به معنای بی‌توجهی یا رها کردن مساجد نیست بلکه دولت نیز اعتباری به این منظور در نظر می‌گیرد.

جعفری خواستار مشارکت مردمی در ساخت و بازسازی مساجد شد و گفت: هزینه لازم برای بازسازی مسجد جامع دهدشت فراتر از اعتبارات تخصیص یافته است.

وی توسعه مساجد به ویژه مسجد صاحب‌الزمان دهدشت را نیازمند مشارکت مردم دانست و افزود: با توجه به نقش ارزنده مسجد جامع بازسازی این مسجد امری ضروری است.

انتهای پیام/82016/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول