اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد نباید از صمیمیت دیرینه‌اش فاصله بگیرد/بی‌توجهی به وقت و نظم

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به برخی دغدغه‌هایش در مدت مسئولیت این نهاد گفت: کهگیلویه و بویراحمد نباید از صفا و صمیمیت دیرینه‌اش فاصله بگیرد و اسیر مسائل قومیتی و قبیله‌ای شود.

کهگیلویه و بویراحمد نباید از صمیمیت دیرینه‌اش فاصله بگیرد/بی‌توجهی به وقت و نظم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در آخرین روزهای مسئولیت سنگین حجت‌الاسلام حسین صادقی در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پای صحبت‌های وی نشستیم تا ببینیم این نهاد در مسئولیت‌های خطیرش موفق عمل کرده است یا خیر.

 در ادامه ماحصل این مصاحبه که بیش از دو ساعت به طول انجامیدآورده می‌شود.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که علاقه زیادی به مصاحبه با رسانه‌ها نداشته در مقابل انتقاد من از ضعف این نهاد در استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، اذعان به پذیرش این ضعف می‌کند و می‌گوید: قبول دارم که به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده و در حوزه رسانه بهتر از این باید عمل می‌شد.

خودش می‌گوید که آخرین روزهای مسئولیتش هست و امروز و فردا یاسوج را به مقصد شهر مذهبی قم ترک می‌کند ولی سید حسام‌الدین نبوی‌زاده به شدت با رفتن وی مخالفت کرده، مخالفتی که البته در ظاهر، راه به جایی نبرده تا مسئولیت دو ساله حاج حسین صادقی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی پایان گیرد.

* کهگیلویه و بویراحمد از دو منظر/ مشاهدات یک مدیر غیر بومی از واقعیات این استان

از او در مورد ناگفته‌ها و دغدغه‌هایش فارغ از وظایف روزمره سازمانی‌اش می‌پرسم، ولی او می‌گوید ناگفته زیادی ندارم ولی اگر بخواهم در این حوزه صحبت کنم باید به موضوعات فرا دانشگاهی اشاره کنم.

حاج صادقی، استان کهگیلویه و بویراحمد را یک استان عشیره‌ای می‌داند و می‌گوید: این عشیره‌ای بودن هم می‌تواند یک مزیت باشد و هم می‌تواند یک آسیب جدی.

وی از مردم این استان می‌گوید و ادامه می‌دهد: این برای من هم ملموس بوده و مردم نیز به کرات می‌گویند که اگر برای یک کار ساده هم آشنا نداشته باشند کارشان در ادارات انجام نمی‌شود، این دردناک و تأسف‌آور است در استانی که عشیره‌ای بودن و بافت سنتی آن باید محبت و عطوفت را ترویج کند، گرفتار مسائل قومیتی شود و اینگونه مردم از این وضعیت رنج ببرند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به میدان آمدن نخبگان و دانشگاهیان دوای این درد  دانست تا در مواضع، گفتمان‌ها و انتخاب‌های خود این پیام را بدهند که کهگیلویه و بویراحمد و مردم آن نمی‌خواهند در دام مسائل قوم‌گرایی شوند.

نسل جوان باید به میدان بیایند و مسائل نکوهیده قومی و قبیله‌ای در رفتارها و عملکرد آن‌ها نباشد تا خود به خود با گذشت زمان این استان از مزیت عشیره‌ای بودن سود ببرد و مهربانی‌ها و محبت‌های قوم باصفای لر وعشایردر جامعه حاکم شود.

* کهگیلویه و بویراحمد نباید از صفا و صمیمیت دیرینه‌اش فاصله بگیرد/بی‌توجهی به وقت و نظم

صادقی، کم‌رنگ شدن محبت‌ها و مهربانی‌ها را یکی از دغدغه‌های خود می‌داند و می‌گوید: نمی‌شود مؤمن بود و محبت و مهربانی نداشت، حواست به همسایه‌ات نباشد و از نداری‌ها و مشکلات فلان یتیم بی‌خبر بود.

وی نگاه مقدس به علم و علم‌آموزی را نیز از دیگر مسائل مهم در دوران مسئولیتش برشمرد.

علم ذاتا" مقدس است ولی این به معنی این نیست که یک استاد و محقق از گرسنگی بمیرد.

صادقی با بیان اینکه عالمان و متخصصین خود در قداست علم و علم‌آموزی نقش دارند، گفت: نگاه صرفا" تجاری به علم و تخصص، آفت‌زا است، موضوعی که اکنون دارد خود را نشان می‌دهد.

از دیگر مسائلی که مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به آن اشاره کرد، موضوع نظم و وقت‌شناسی بود.

وی گفت: ‌متأسفانه در این استان توجه چندانی به نظم و وقت نمی‌شود؛ به عنوان مثال کمتر جلسه‌ای هست که با تأخیر فراوان برگزار نشود در حالی که امام اول شیعیان در آخرین روزهای عمر خود نیز بر اهمیت نظم تأکید می‌کند و همه پیروانش را به رعایت نظم سفارش می‌کند.

* نهاد نمایندگی ولی‌فقیه پناهگاه دانشجویان بود

حجت‌الاسلام صادقی در حوزه دانشجویی و سیاست نیز به سؤالات پاسخ داد و گفت:‌ در حوزه دانشجویی و اساتید همواره تلاش کرده‌ایم تا همه افراد با گرایشات مختلف سیاسی در کنار هم و با دید یک دوست به همدیگر نگاه کنند نه اینکه با برچسب‌ها دیگران را عوامل دشمن خطاب کنیم تا جذب حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شود.

وی گفت: ‌در این زمینه خداوند کمک کرده و به لطف تلاش‌های همکاران و مجموعه دانشگاه در این حوزه موفق بودیم.

صادقی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دانشگاه یک پناهگاه و ملجأ برای درد دل دانشجویانی باشد که احساس می‌کردند به آن‌ها ظلمی شده است.

* اهل فیلتر نبودیم/افزایش رفاقت‌ها و دوستی‌ها کار زیادتری می‌طلبد

وی با بیان اینکه مباحث اعتقادی نباید تقلید باشد، گفت: اهل فیلتر نبودیم و معتقدیم باید حرف‌ها را شنید و برای آن‌ها پاسخ داشت نه اینکه سؤالات و ابهامات را فیلتر کنیم زیرا سؤال و شبهه جدی و منطقی را نمی‌شود از بین برد.

صادقی تأکید کرد: دین مشکلی ندارد و قصور و ابهامات موجود از ما و نحوه مدیریت ما است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این را هم گفت که در شکل دانشگاهی مسئولیتمان برای افزایش رفاقت‌ها و دوستی‌ها تلاش کردیم ولی در این حوزه کار زیادی می‌طلبد و امید است افراد بعدی این تلاش‌ها را ادامه دهد.

* نبوی‌زاده و مرادیان برای حمایت از نهاد کم نگذاشتند

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به گوشه‌ای از عملکرد خود هم اشاره کرد و گفت: ارتقاء فرهنگی و علمی اساتید نیز از اهداف ما بوده که آن را با برگزاری دو طرح ضیافت اندیشه دنبال کردیم و از رضایت نسبی شرکت‌کنندگان برخوردار بود.

صادقی در پاسخ به میزان حمایت‌های مسئولان دانشگاه نیز گفت: دکتر نبوی‌زاده و مرادیان در این مدت هر چه از دستشان برآمد برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه انجام دادند و با در نظر گرفتن همه مسائل از همکاری این افراد راضی هستم.

* درب اتاق نهاد به روی همه باز است

وی کسب رتبه دوم فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را در کشور حاصل تلاش همه نهادهای فرهنگی این دانشگاه دانست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: درب اتاق این نهاد به روی همه افراد باز است و در این راه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه خوب عمل کرده چرا که دانشجویان با تیپ‌های مختلف اعتماد کردند و مشکلاتشان را بی‌پرده با همکاران ما مطرح می‌کردند.

آنگونه که معلوم است، حجت‌الاسلام صادقی بعد از دو سال مسئولیت در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دانشگاه جای خود را به حجت‌الاسلام مقدم می‌دهد و خود در مسئولیت معاونت امور دفاتر نهاد رهبری در حوزه علمیه قم مشغول خواهد شد. 

---------------------------

مصاحبه از کریم بنام

------------------------

انتهای پیام/82005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول