اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری اردبیل:

دنیای غرب به عظمت حجاب و عفاف معترف است

مشاور و دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری اردبیل گفت: دنیای غرب امروز در اوج شکسته شدن حرمت‌ها و ابعاد شخصیتی انسان‌ها به عظمت حجاب و عفاف معترف است.

دنیای غرب به عظمت حجاب و عفاف معترف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاطمه مصطفی‌زاده عصر امروز در نشست سیاسی و گفتمان دینی بانوان در سالن کنفرانس رضازاده اردبیل که با حضور 80 نفر از مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که جامعه بشری امروز به اهمیت و قداست حجاب و عفاف پی برده است برخی‌ها همچنان سعی می‌کنند این شالوده حیات اجتماعی را نادیده گرفته و یا نسبت به آن معترض باشند.

وی تصریح کرد: ‌نباید به بهانه‌های مختلف این حقیقت نادیده گرفته شده و یا اسباب کم رنگ شدن این پدیده فراهم آید در حالی که حجاب و عفاف واقعی انسان را از گناه و آلودگی‌ها در امان نگه می‌دارد.

مصطفی‌زاده به فضایل حجاب و عفاف از زبان ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) و زنان برجسته مکتب اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ بانوانی که بر اهمیت و ضرورت حجاب تاکید دارد، حضرت معصومه (س) است که خود از عفیف‌ترین و با فضیلت‌ترین زنان عالم اسلام است.

دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: امروز عظمت روحی این بزرگان دین اسلام زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا زنان جامعه ما بتوانند حرمت‌ها و قداست‌ها را حفظ کرده و راضی به شکسته شدن آن نباشند.

وی در مورد ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه (س) اضافه کرد: این شخصیت وارسته که خود درس آموخته مکتب ولایت است، سعی کرد با ترویج اخلاق شایسته و نیکو برجستگی‌های زن مسلمان را به خوبی تبیین و تشریح کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست یکی از اساتید حوزه و دانشگاه اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به تاریخچه عفاف و حجاب در اسلام و سرزمین پاک و مقدس ایران اسلامی بیان کرد: به رغم همه تهدیدها و ترفندها در طول تاریخ زنان ما هرگز حاضر نشدند چادر و اسباب حریت، کرامت و عظمت خود را بر زمین بگذارند.

فاطمه حدادی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) مصداق کاملی از عفاف و حجاب زن مسلمان است، یادآور شد: حضرت معصومه (س) به خوبی به امت اسلامی اعلام کرده که بدون پشتوانه حجاب و عفاف نمی‌توان جامعه را از ناهنجاری‌ها دور نگه داشت.

در پایان این جلسه که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل و کانون بسیج ورزشکاران شهرستان برگزار شد از سه نفر از بانوان فعال در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی و قرآنی تجلیل شد و به 10 نفر از شرکت‌کنندگان نیز به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول