اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

حجاب آرامش روانی جامعه را به ارمغان می‌آورد

بدحجابی و پوشش نامناسب تاثیر مستقیمی بر بروز انحرافات اخلاقی دارد به طوری که حجاب سبب آرامش روانی مردم جامعه می‌شود.

حجاب آرامش روانی جامعه را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بر کسی عامل امنیت بودن حجاب پوشیده نیست، همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد، تحصیل کرده و بی‌سواد به اهمیت این موضوع وقوف کامل دارند.

این موضوع که حجاب و پوشش مناسب عامل امنیت و مامن امنی برای دختران و زنان است، بر کسی پوشیده نبوده و هیچ کس بر تاثیر آن نسبت به آرامش روانی بانوان و چه بسا مردان غافل نیست.

هر کس فارغ از سلیقه و جهان‌بینی خود به این موضوع که « حجاب محدودیت نیست، مصونیت است » ایمان قلبی و اعتقاد عمیق دارد، ولی برای یافتن دلیل اینکه چرا در عمل مغایر با یافته‌های عقلی و ادراکی خود عمل می‌کنیم، بحث، بررسی و مطالعات گسترده‌ای را نیاز داریم.

اشخاص مختلف اعم از زن و مرد وقتی با ظاهری فریبنده و نامناسب به سبک مدل‌های اروپایی در معابر، گذرگاه‌ها و مراکز شهر حضور پیدا می‌کنند، به هیچ عنوان از تبعات این رفتارها و سلیقه‌های نامناسب خود غافل نبوده و می‌دانند که هزاران مشکل روحی، روانی و انحراف را برای جوانان به بار می‌آورند.

به طوری که این معضل‌ها و مشکلات اخلاقی نه‌تنها گریبانگیر آنها بلکه دامنگیر اعضای خانواده حتی همسر و فرزندان می‌‌شود، پس این همه مصیبت و گناه پسران و دختران جامعه بر اثر جلوه‌گری و چشم‌چرانی به وقوع پیوسته است و آنها را از مسیر زندگی سالم و موفق جدا می‌کند.

شبهه‌افکنی‌ها برای توجیه اعمال و رفتار نیز همواره دیده می‌شود؛ مبنی بر اینکه « هر کس مسئول اعمال خود است و هر کس باید خودش را نگه داشته و از گناه پرهیز کند » حال آنکه واقعیت زندگی اجتماعی غیر از این بوده و خواه یا ناخواه رفتار و منش توام با عفاف یا بی‌عفتی افراد بر همدیگر تاثیر متقابل دارد.

مردان و زنان اعم از مجرد و متاهل همه و همه به یک اندازه از این قبیل انحرافات اجتماعی لطمه دیده و آسیب‌های جدی را متحمل می‌شوند، زیرا بر اثر از هم پاشیدن زندگی شخصی، زن و مرد هر دو به یک اندازه دچار خسران، احساس یاس و دلزدگی می‌شوند و فرزندان آنها اعم از دختر و پسر هر دو آینده تحصیلی و خانوادگی خود را در معرض خطر می‌بینند.

این همه و مطالبی بیشتر و غنی‌تر از این همواره گفته شده و بارها تکرار و تکرار و تکرار شده است، به صورتی که هرکس به این قبیل واقعیت‌های ناگوار به طور فطری معتقد است، ولی دلیل بی‌قیدی و بی‌توجهی یک عده را باید یافت تا بتوان مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و جامعه را از ریشه رفع کرد.

انتهای پیام/61002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول