اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد

مظلوم واقع شدن کهگیلویه در تخصیص اعتبارات ورزشی

فرماندار کهگیلویه توزیع سرانه ورزشی در استان را غیر عادلانه دانست و گفت: در تخصیص اعتبارات ورزشی به کهگیلویه ظلم شده است.

مظلوم واقع شدن کهگیلویه در تخصیص اعتبارات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در جلسه شورای ورزش شهرستان با موضوع برنامه‌ریزی برای استقبال از کاروان ورزشی مسیر ولایت و بدرقه آنان انقلاب اسلامی ایران را معروف به انقلاب فرهنگی دانست و اظهار داشت: یکی از کارها و راه‌های ترویج فرهنگ در جامعه نمادسازی برای امور فرهنگی است.

فرماندار کهگیلویه آمدن 382 بار کلمه "آیه" به معنای نشانه در قرآن را مؤید این مطلب خواند و افزود: باید در زمینه کارهای فرهنگی نمادسازی شود و از طریق احترام به نماد فرهنگ را تقویت کرد.

جعفری عبور کاروان ورزشی جاده ولایت از شهرستان را یک افتخار دانست و با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه خوب و در شأن این دوندگان از سوی مدیران شهرستان اذعان داشت: استقبال از دوندگان به حرمت حرکت امام رضا (ع) از این مسیر نشانه بزرگداشت این امام همام است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه این رویداد را از مهمترین رویدادهای فرهنگی و مذهبی دانست و با اشاره به فرهنگ کهن شهرستان متمدن کهگیلویه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران شهرستان با روی گشاده و فارغ از کارهای دیگر در این مراسم باشکوه حضور به هم رسانند و استقابل خوبی از شرکت‌کنندگان صورت گیرد.

جعفری حرمت استقبال از زائران امام رضا(ع) را والا و با ارزش عنوان کرد و با اشاره به همزمانی عبور این کاروان از شهرستان با برگزاری مسابقه فوتبال اذعان داشت: تماشای فوتبال مانع از حضور شما در برنامه استقبال نشود.

وی زمان و محل استقبال از این کاروان در دهدشت را جمعه مورخ 15 شهریور اعلام کرد و گفت: مدیران با نصب پرچم و پلاکارد بر خودروها از پمپ بنزین الهی در ورودی شهر از این عزیزان استقبال به عمل آورند.

رئیس شورای ورزش شهرستان تأمین امنیت مراسم از سوی نیروی انتظامی و پلیس راهور را خواستار شد و افزود: میراث فرهنگی و گردشگری حتماً بسته فرهنگی مبلغ شهرستان تهیه و در اختیار دوندگان قرار دهد.

*سوق دادن ورزش به سمت خصوصی سازی مشکلاتی در کهگیلویه بوجود آورده است

جعفری در بخش دیگری از سخنانش مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان را متذکر شد و با بیان اینکه شهرستان کهن کهگیلویه در تخصیص اعتبارات ورزشی مظلوم واقع شده است ابراز داشت: سرانه ورزشی سرباز و سرپوشیده در شهرستان از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه خصوصی‌سازی شدن ورزش مشکلاتی را در سطح شهرستان بوجود آورده است تصریح کرد: اعزام تیم‌های مختلف ورزشی به مسابقات استانی و کشوری به خاطر نبود بودجه با مشکل مواجه هستند.

*لزوم توجه به ورزش بانوان در کهگیلویه

جعفری بی‌توجهی به ورزش بانوان را متذکر شد و با اشاره به کسب 19 مدال در مسابقات ورزشی در آمل توسط بانوان ورزشکار شهرستان بر لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان تأکید کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان از ورزش بانوان بخصوص در کهگیلویه غافل نشود.

وی با اشاره به فعال بودن 28 هیئت ورزشی در شهرستان سرکشی رئیس هیئت‌های ورزشی در استان و حضور در جمع ورزشکاران شهرستانی را لازم دانست و افزود: هیئت‌های ورزشی کهگیلویه باید مورد حمایت قرار گیرند.

*شهرستان کهگیلویه در تخصیص اعتبارات ورزشی مظلوم واقع شده است

جعفری با اذعان به اینکه سرانه ساخت و ساز ورزشی یکی از شهرستان‌های استان از میانگین کشوری هم بالاتر است تبعیض در اختصاص اعتبارات ورزشی را ظلم به شهرستان کهگیلویه دانست و با بیان اینکه تیم فوتبال سادات دهدشت نماینده استان در لیگ سه کشور فاقد بودجه است ادامه داد: شهرستان کهگیلویه جوانان نخبه، پژوهشگر و ورزشکار کم ندارد ولی عدم حمایت از این جوانان از سوی سازمان ورزش و جوانان باعث دلسردی و از دست رفتن انگیزه در آنان می‌شود.

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد دو نفر از پیشکسوتان ورزش شهرستان به عنوان عضو مدعو جلسات شورای ورزش همواره حضور داشته باشند.

بررسی علل و عوامل افت ورزش در شهرستان در قالب کار تحقیقی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد دهدشت از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/82016/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول