اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ تأکید کرد

ایمان حقیقی و تصمیم بر ترک گناه مهم‌ترین توشه حجاج از سفر حج

امام جمعه شاهین‌دژ، ایمان حقیقی و تصمیم بر ترک گناه را مهم‌ترین توشه حجاج از حج تمتع عنوان و بر لزوم بهره‌گیری از این سفر معنوی تأکید کرد.

ایمان حقیقی و تصمیم بر ترک گناه مهم‌ترین توشه حجاج از سفر حج

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایام حج فرصت‌ طلایی برای شست‌وشوی غبار دل از کینه‌ها و آلودگی‌ها است که زائران خانه خدا باید از هم اکنون خود را برای این سفر الهی آماده کنند.

وی بر لزوم طلب مغفرت در ایام پیش از سفر تأکید کرد و افزود: زائرانی که امسال از آذربایجان غربی عازم حج تمتع می‌شوند، مدینه بعد هستند و می‌توانند از فرصت باقیمانده به شکل مناسب‌تری در خودسازی و آمادگی قلبی پیش از سفر بهره‌برداری کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ، توبه و انابه به سوی پروردگار متعال برای اظهار ندامت از گناهان مرتکب شده و طلب حلیت از بستگان و آشنایان را از مقدمات اصلی این سفر اعلام کرد و افزود: شرط بهره‌گیری درست از فرصت‌های ناب این سفر معنوی توبه و اظهار ندامت حقیقی بر آستان الهی است.

وی با اشاره به اهمیت حج تمتع به عنوان حج واجب و یکی از مهم‌ترین تکالیف و فرائض الهی، تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه تعداد افراد در صف انتظار برای عزیمت به این سفر معنوی بسیار زیاد و احتمال سفر مجدد هر فرد به این سفر بسیار اندک است، اهمیت استفاده از تک تک لحظات این سفر بیش‌تر احساس می‌شود.

امام جمعه شاهین‌دژ، حج تمتع را فرصتی تکرار نشدنی برای فراغت از لذات دنیوی و پناه بردن بر آستان الهی عنوان کرد و افزود: شایسته نیست چنین لحظات ارزشمندی صرف عبادت‌هایی بدون اخلاص شوند.

وی بر لزوم ادای نماز اول وقت در همه حالات، به ویژه در طول این سفر معنوی تأکید کرد و گفت: بر مسلمان ایرانی شایسته نیست هنگام اذان به امور دنیوی بپردازد و در سرزمین وحی به دنبال ملاک‌ها و معیارهای مادی باشد و الگویی نامناسب از ایرانیان به جهان اسلام ارائه دهد.

وی ضمن انتقاد برخی رفتارهای نامناسب حجاج ایرانی در سال‌های گذشته افزود: سپری کردن لحظات ناب سفر معنوی در خیابان‌ها و کنار فروشگاه‌ها برای خرید اجناس غیرضروری جلوه‌ نیکویی ندارد که مسلمانان و زائران باید طبق فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این ارتباط، به موارد مربوطه توجه کافی داشته باشند.

باقری، بهترین توشه از این سفر را خوف الهی و تصمیم بر ترک گناه دانست و خاطرنشان کرد: ایمان حقیقی می‌تواند بهترین ارمغان شخص از چنین سفر معنوی باشد که مومنان باید برای دستیابی به آن بکوشند.

انتهای پیام/61006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول