اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان یزد:

1640 نفر از یزد عازم حج تمتع می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان یزد از اعزام یک‌هزار و 644 نفر از این استان به مناسک حج تمتع خبر داد.

1640 نفر از یزد عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی اصغر شریفی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: امسال 15 کاروان شامل دو کاروان 30 نفره، یک کاروان 116 نفره و 10 کاروان 92 نفره با حضور یک‌هزار و 644 زائر استان یزد راهی حج تمتع می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ساماندهی کاروان‌ها انجام شده و گذرنامه‌ها برای اخذ ویزا ارسال شده است و کلاس‌های آموزشی و توجیهی نیز یکی پس از دیگری برگزار می‌شود.

شریفی یادآور شد: امسال کوچک سازی کاروان‌ها در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفته و در مجموع سهمیه عوامل اجرایی کاروان‌ها نیز در سطح کشور هزار نفر کاهش یافته که سهم استان یزد از این میزان، حدود 30 نفر است.

وی بیان کرد: با کاهش سهمیه عوامل اجرایی کاروان‌ها، زائر یاور، دستیار یاور و ... از میان خود زائران جذب می‌شوند و به طور داوطلبانه به دیگر زائران خدمات رسانی می‌کنند.

شریفی همچنین با اشاره به پروازهای حجاج استان یزد، خاطرنشان کرد: امسال همه حجاج استان یزد مدینه قبل هستند و مدت اقامت آنها نیز 29 تا 30 روز اعلام شده است.

مدیر حج و زیارت استان یزد افزود: پرواز زائران یزدی با چهار پرواز در روزهای سوم و چهارم مهر ماه انجام می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز مرجع، نرخ حج تمتع افزایش داشته است که این رقم تقریبا دو برابر سال گذشته شد.

وی همچنین از راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه و فروشگاه سوغات برای حجاج استان یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با این اقدام حجاج بیشتر وقت خود را صرف عبادت و مناسک حج کنند.

شریفی همچنین با اشاره به آمار حج عمره در استان یزد خاطرنشان کرد: در عمره 92 – 91، بیش از 16 هزار و 760 نفر در قالب 116 گروه به عمره مفرده اعزام شدند.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری همچنین 15هزار و 550 نفر با 446 گروه به صورت هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که در کشور عربستان انجام شده است، 15 سال است که زائران ایرانی در میان همه کشورهای اسلامی، در نظم و انجام اعمال مناسک حج و حضور در صفوف نماز جماعت، سرآمد سایر زائران اعلام شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسن میررحیمی افزود: امسال علاوه بر همایشی که روز گذشته در شاهدیه برگزار شد، 9 جلسه برای زائران برگزار می‌شود و 19 روحانی همراه این کاروان‌ها، شامل چهار روحانی معین و 15 روحانی همراه، در این کلاس‌ها به بیان موارد مورد نیاز می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ها بعثه مقام معظم رهبری در مناسک حج،‌ عنوان کرد: در 23 روزی که در مکه خواهیم بود،‌ دو بار قرآن توسط حجاج استان یزد ختم خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول