اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمار سرقت پسته نسبت به سال گذشته کم‌تر شده است

تلخند سارقان به لبخند پسته‌های رفسنجان

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان با بیان اینکه بیشتر جرائمی که در سطح شهر رخ می‌دهد به دلیل موقعیت اقتصادی این شهر است و به ویژه در فصل برداشت پسته است گفت: اما خوشبختانه آمار سرقت پسته نسبت به سال گذشته کم‌تر شده است.

تلخند سارقان به لبخند پسته‌های رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان با توجه به فصل برداشت پسته و پهناور بودن این باغ‌های طلایی، کار برخی افراد که نان خود را از راه ناحلال یا بهتر بگم سرقت کسب می‌کنند راحت می‌شود و با هجوم کلاغ‌وار به این مزارع آنها را تاراج و دسترنج کشاورزان و مزرعه‌داران زحمتکش را به یغما می‌برند.

حسین رئیسی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: این شهرستان به واسطه کارهای فرهنگی با ارزشی که در سطح شهر انجام شده و وجود مردم متدین و اصیل از نظر آمار بزهکاری نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: بیشتر جرائمی که در سطح شهر رخ می‌دهد به دلیل موقعیت اقتصادی این شهر در بحث سرقت‌ها است و به ویژه در فصل برداشت پسته این پدیده بیشتر مشاهده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: اطلاعات حقوقی سطح عمومی جامعه پایین است و بیشتر کارهای مجرمانه ناشی از عدم اطلاع مردم از قوانین و مقررات است.

رئیسی‌نژاد افزود: آمار سرقت پسته نسبت به سال گذشته کم‌تر شده و این مهم به واسطه گشت‌زنی‌ها و کنترل پلیس و همکاری باغداران با نیروی انتظامی و انجام کارهای امنیتی و مراقبتی از سوی باغداران است.

این مقام قضایی ادامه داد: مجموعه دادسرا یک شعبه تخصصی در مورد پرونده‌های سرقت پسته مشخص کرده و به هیچ عنوان با سارقان پسته که به حاصل دسترنج کشاورزان تعرض کرده‌اند اغماض نمی‌کند و متهمانی که چنین اعمال مجرمانه‌ای انجام می‌دهند تا صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به زندان معرفی می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان به پرونده‌های مربوط به طلاق که به دادگاه ارسال می‌شوند، اشاره و خاطر نشان کرد: بیشتر مسائلی که منجر به طلاق می‌شوند، اختلافات خانوادگی، اعتیاد و مسائل اقتصادی و مالی است.

وی با بیان اینکه شرب خمر پایه و اساس بسیاری از جرائم است، تصریح کرد: مجموعه دادسرا و دادستانی در چارچوب قانون و مقررات و بدون هیچ‌گونه مسامحت با متهمانی که در این زمینه فعالیت دارند، برخورد می‌کند و دادستان در اجرای حدود الهی هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

رئیسی‌نژاد عنوان کرد: آمار جرائم خشن در رفسنجان پایین و این مهم نیز مرهون زحمات نهاد‌های فرهنگی و نظارتی است و در نظر داریم کمیته مقابله با اراذل و اوباش را تشکیل دهیم که در رأس آن یکی از قضات دادسرا و مجموعه‌ای از نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی نیز حضور دارند که اقدام به شناسایی افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش شناخته می‌شوند، می‌کنند.

وی گفت: بیشتر آمار کیفری زندان رفسنجان مربوط به مواد مخدر است و در زمینه مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر دادسرا با جدیت برخورد می‌کند و این گونه مجرمان از مزایای زندانیان برای محکومان محروم می‌شوند.

رئیسی‌نژاد به انجمن حمایت از زندانیان اشاره و بیان کرد: این انجمن با حمایت از خانواده زندانیان تشکیل شده، زمانی که زندانی به زندان معرفی می‌شود، دستش از همه جا کوتاه است و نیاز به چتر حمایتی دارد، لذا نظام جمهوری اسلامی ما با دیدگاه خوبی که دارد در راستای مراقبت و حمایت از زندانی و خانواده وی چنین انجمنی تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این انجمن صرفا برای چنین هدفی تشکیل شده خیران هم می‌توانند، کمک‌های مالی خود را به این قشر از جامعه به انجمن ارائه دهند.

دادستان رفسنجان بیان داشت: از مردم انتظار داریم در بحث امنیت با مراجع انتظامی و دستگاه امنیتی اطلاعاتی و سیستم قضایی همکاری لازم داشته باشند تا آرامش و آسایش خوبی در شهر برقرار شود.

انتهای پیام/80016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول