اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد

بخشش 100 درصدی جرائم با پرداخت بدهی‌های معوقه

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان جزئیاتی از نحوه بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی در استان را تشریح کرد.

بخشش 100 درصدی جرائم با پرداخت بدهی‌های معوقه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدفاضل حیدری بلوکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه اخیر حوزه فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی برای اجرای بند88 ماده واحده قانون بودجه امسال اظهار داشت: این بند قانونی در راستای تسهیل وصول مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود و کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال 1391 دارای بدهی قطعی حق بیمه و بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی هستند، در صورتی که طی شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون نسبت به تسویه یا تعیین تکلیف اصل بدهی قطعی شده اقدام نمایند، جرایم آنان بخشوده می‌شود.

*آخرین مهلت شش ماهه بخشودگی ها؛ 19 دی ماه

وی مهلت تعیین شده برای استفاده کارفرمایان از تسهیلات قانونی بخشودگی جرایم بیمه ای را از تاریخ 19 تیرماه تا 19 دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در صورتی که کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی ظرف شش ماه از شروع مهلت اجرای این قانون درخواست پرداخت بدهی‌های معوقه قطعی خود بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری مربوط به پایان اسفند ماه 1391 را به شعب تامین اجتماعی ارائه و به دو صورت پرداخت یکجا و اقساط  تسویه نمایند، تمامی جرائم آنها که ناشی از تأخیر تأدیه حق بیمه، بیمه بیکاری و جریمه تأخیر ارسال لیست بوده، بخشوده خواهد شد.

*بخشش 100 درصدی جرائم با پرداخت یکجای بدهی‌ها

وی نحوه پرداخت یکجای جرایم و مزایای آن را چنین عنوان کرد: در صورتی که ‌کارفرمایان درخواست کتبی خود مبنی بر پرداخت بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق‌بیمه، بیمه بیکاری و چهار درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور مربوط به پایان اسفند ماه 1391 را حداکثر تا تاریخ 19 دی ماه سال جاری به سازمان ارائه و مبلغ مربوطه را به صورت یکجا در یکی از بانک‌های عامل به حساب سازمان واریز نمایند، 100 درصد جرائم آنها مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

*بخشودگی جرایم در صورت پرداخت بدهی‌ها به صورت اقساط

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین با اشاره به امکان پرداخت بدهی‌های کارفرمایان به صورت اقساط نیز گفت: چنانچه‌ کارفرمایان توانایی پرداخت بدهی‌های قطعی معوقه خود را به صورت یکجا نداشته باشند، می‌توانند درخواست کتبی خود مبنی بر تقسیط بدهی‌های کارگاه را حداکثر تا مهلت اعلام شده ارائه و ثبت دفتر شعبه کنید. در این صورت با توافق شعبه مربوطه، بدهی مزبور مشروط بر اینکه سررسید آخرین قسط بدهی از 29 اسفندماه امسال تجاوز نکند، تقسیط و درصورتی که اقساط تعیین شده را در سررسیدهای مقرر پرداخت نمایند، تمامی جرائم متعلقه بخشوده خواهد شد.

وی متذکر شد: چنانچه کارفرما به هر دلیل هر یک از اقساط را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال با رعایت تبصره 2 ماده یک قانون اصلاح قانون دریافت جرائم نقدی از کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی که ظرف مهلت مقرر نسبت به ارسال صورت مزد و حقوق بیمه‌شدگان و حق بیمه مربوطه اقدام نمی نمایند، دریافت خواهد شد.

حیدری بلوکی اضافه کرد: در روزهای آینده جزییات بیشتری در خصوص بدهی های مشمول ضوابط این دستور اداری و نحوه استفاده کارفرمایان از تسهیلات قانونی برای بخشودگی جرایم بیمه ای را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، در حال حاضر اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان رقمی حدود 150 میلیارد تومان طلبکار از کارفرمایان استان است که عدم تحقق آن چالشی جدی برای این سازمان بیمه‌گر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/88001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول