اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هزینه آب، برق و گاز مساجد ‌در بودجه سال 92 رایگان شد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ در بودجه سال 92 هزینه آب، برق و گاز مساجد رایگان می‌شود.

هزینه آب، برق و گاز مساجد ‌در بودجه سال 92 رایگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام احمد سالک لحظاتی پیش در مراسم اختتامیه بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد گفت:‌ در بودجه فرهنگی امسال 91 دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی از دریافت بودجه حذف شده‌اند.

وی افزود: ‌براساس پالایشی که صورت گرفته تاکنون 161 دستگاه تبلیغاتی و فرهنگی از بودجه فرهنگی بهره‌مند می‌شدند که با حذف 91 دستگاه از این تعداد 70 دستگاه دیگر قابلیت دریافت بودجه فرهنگی را دارند.

‌سالک یادآور شد: با حذف این تعداد دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی هیچ کدام از آنها حذف بودجه فرهنگی خود را پیگیری نکرده‌اند که این نشان از این دارد این بودجه فرهنگی نباید قبلاً به این دستگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این بیانگر آن است که این بودجه بدون نظارت به این دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی اختصاص می‌یافته است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری سه رویکرد تقویت دستگاه‌ها، جایگاه‌های مبادی، حرکت‌‌های قرآنی و عترت، تقویت حوزه‌های علمیه، دستگاه‌ها و کانون‌ها و فعالان فرهنگی کشور قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال جاری هزینه‌های مصرف آب، برق و گاز مساجد در سطح کشور رایگان می‌شود.

‌سالک یادآور شد: اگر آب، برق و گاز یک مسجدی در سال جاری قطع شد بدانید که بدهی این مسجد مربوط به سال‌های گذشته است که باید پرداخت شود.

سالک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌اوباما با یک دروغ بسیج شده برای اینکه مسلمانان و شیعیان را بکشد.

وی افزود: برنامه شیطان این است که انسان‌ها را از ذکر خدا باز دارند و امروز در دنیای غرب این سیاست اجرا می‌شود.

‌سالک یادآور شد: نماز باعث می‌شود که پرداخت زکات به موقع شکل بگیرد و سلامت اقتصادی جامعه ایجاد شود.

وی یادآور شد: نماز مسئولیت‌پذیری در مقابل حرکت یک مومن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر صبور نباشید در پرتو نماز معلوم نیست که به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد:‌انسان صادق با خدای صادق سنخیت پیدا می‌‌کند و دیگر ما نیازی به زندان، کلانتری و ... نداریم و ریشه همه فسادها خشکیده می‌شود.

سالک خاطرنشان کرد:‌ انسان نمازی به محیط اجتماعی و حکومت دروغ نمی‌گوید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:‌جنگ نهایی اول بر مبنای کذب شروع شده است و امروز لشکرکشی اوباما برای مسلمان‌کشی بر پایه یک دروغ است.

سالک با اشاره به اینکه طرح تجهیز مساجد در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌120 هزار مدرسه با 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: 70 هزار مسجد در سطح کشور احداث شده است که طرح تجهیز مساجد در کمیسیون فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 2544 واحد دانشگاه وابسته به وزارت علوم و 44 هزار دانشگاه وابسته به علوم پزشکی در سطح کشور فعالیت دارد.

وی افزود: روز گذشته فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات نمازخانه‌ها و مساجد نکاتی را بیان کردند که بیشتر از این‌ها ما در این رابطه مشکل داریم.

سالک افزود:‌بودجه‌ای که به مدارس و جاهای دیگر داده می‌شود در مقایسه بودجه‌ای برای مساجد و نمازخانه‌ها اختصاص پیدا می‌‌کند، قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: زیباترین تقویت بنیه‌های اعتقادی است که در رابطه با تقویت این بنیه‌های اعتقادی زیرساخت آن نماز است که باید برای نسل جوان و نوجوان در این زمینه کارهای مهمی صورت بگیرد.

لازم به ذکر است هم‌اکنون بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خر‌م‌آباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/85001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول