اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

امام رضا(ع) با نور خود زندگی بشریت را نورانی کردند

امام جمعه میاندوآب گفت: امام رضا(ع) با نور خود همه جوانب زندگی بشریت را نورانی کردند.

امام رضا(ع) با نور خود زندگی بشریت را نورانی کردند

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پروردگار عالم در رابطه با جایگاه ولایت و امامت آیات بسیار زیادی در شان و منزلت اهل بیت (ع) در قرآن نازل فرموده است.

وی ادامه داد: سند برای نشان دادن جایگاه والا و شایسته امامان معصوم (ع) همان جایگاه قرآنی ایشان بوده به طوری که خالق هستی برترین و شایسته‌ترین جایگاه به حضرات معصومین (ع) اعطا فرموده که از جمله این جایگاه، مقام عصمت است.

قهرمانی ابراز داشت: پروردگار عالم می‌فرماید مقام اهل بیت (ع) که امام رضا (ع) نیز جزو آن‌ها بوده، مقام و منزلت طهارت از همه آلودگی‌ها است.

وی افزود: بالاترین درجه انسان همان عصمت از گناه بوده که حضرات معصومین در بالاترین درجه عصمت قرار دارند که دوران زندگی ایشان بهترین سند برای پاکی و طهارت نفسانی و روحانی حضرات معصومین (ع) است.

قهرمانی تصریح کرد: امام رضا (ع) به عنوان هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت در حیات نورانی خود با نور خودشان همه جوانب زندگی بشریت را منور کردند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) نه تنها در دوران حیات خویش به عنوان پناهگاه همه دردمندان و انسان‌های نیازمند بودند، ادامه داد: امروز نیز یادگارهای به جامانده از امام رضا (ع)، احادیث و سفارشات و کردار آن حضرت به عنوان الگوی زندگی بشر مطرح است.

قهرمانی افزود: امروز بشر نیازمند راهنمایی‌ها و سجایای اخلاقی امام رضا (ع) است تا در مسیر زندگی خود بتواند از منجلاب انحرافات و کج‌روی‌ها نجات یابد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین الگو برای زندگی بشریت امروز وجود امام رضا (ع) است، اذعان داشت: هرکس بخواهد نجات یابد و به سعادت و خوشبختی برسد می‌تواند به سبک زندگی و کردار امام رضا (ع) مراجعه کند و با الگوگیری از آن حضرت در راه سعادت گام بردارد.

قهرمانی اظهار داشت: امام رضا (ع) در تمام مدت توقف در ایران درصدد معرفی ویژگی‌های حکومت اسلامی و بیان حقایق به ویژه در عرصه ‌عدالت بود و همیشه بر اصل بر تساوی انسان‌ها و بهره‌مندی مساوی از حقوق و مزایای حیات تاکید می‌کردند.

انتهای پیام/61005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول