اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

امام رضا (ع) پناهگاه همه پناهجویان عالم است

امام جمعه ماکو گفت: امام رضا (ع) پناهگاه همه پناهجویان عالم است.

امام رضا (ع) پناهگاه همه پناهجویان عالم است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مردم ایران اسلامی میزبان امام رضا (ع) و ایشان مهمان مردم ایران اسلامی بوده ولی حقیقت امر این است که مردم ایران اسلامی میهمان سفره پر برکت امام رضا (ع) هستند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) به عنوان امام رئوف، مهربان و پناهگاه شیعیان و تمام انسان‌ها حتی حیوانات مطرح است، ادامه داد: امام رضا (ع) امامی که به عنوان ضامن آهو و پناه درماندگان مطرح است لذا باید از ظرفیت امام رضا (ع) نهایت استفاده و بهره‌برداری انجام شود.

رنجبری ابراز داشت: امام رضا (ع) از مقام علمى والایى برخوردار بوده تا آنجا که وی را عالم آل محمد (ص) لقب داده‌‏اند.

وی با بیان اینکه در میان ائمه معصومین (ع) امام باقر (ع) و امام صادق‏ (ع) مجال بیشترى براى تشکیل محافل علمى و نشر علوم اهل بیت پیدا کردند، افزود: با این حال که امام رضا (ع) در این زمینه مجال کمترى یافت عنوان عالم آل محمد را دریافت کرده‌اند.

رنجبری تصریح کرد: امام رضا (ع) از نظر توجه به مسائل معنوى و پرداختن به امور عبادى برجسته بود و بررسی هر یک از ابعاد معنوی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت امام رضا (ع) اهمیت خاص خود را دارد.

وی منزلت امام رضا (ع) نزد خدا، ارتباط امام با مردم و شخصیت معنوی و علمی امام رضا (ع) از کمالات و ویژگی‌های بارز امام رضا (ع) عنوان کرد.

رنجبری با بیان اینکه امام رضا (ع) از پایگاه مردمی شایسته‌ای برخوردار بودند، اضافه کرد: در شهر توس نیز که مامون با زور حکومت می‌کرد امام رضا (ع) مورد قبول و مراد همه مردم بود و بر دل‌ها حکم می‌راند.

وی با بیان اینکه زندگی امام رضا (ع) الگوی زندگی اسلامی است، اظهار داشت: هرکس می‌خواهد زندگی خود را با شرایط زندگی پیامبر (ص) تطبیق دهد و بر طبق اسلام عمل کند باید از راه و روش امام رضا (ع) پیروی کند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: از خدمات مهم امام رضا (ع) به دنیای اسلام و مسلمانان ایجاد اتحاد و وحدت بود زیرا عوامل تفرقه که در جامعه ایجاد شده و زمامداران به آن دامن زده بودند.

انتهای پیام/61005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول