اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

پاسخگویی به خلأ موضوع حدیث در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برگزاری همایش ملی حدیث رضوی زمینه‌ای را فراهم کرد تا به خلأ موضوع حدیث در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پاسخ دهیم.

پاسخگویی به خلأ موضوع حدیث در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید رسول موسوی‌نژادیان پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی و فرهنگی هنری امام رضا(ع) افتخار بزرگی است که در دستور کار 31 استان کشور قرار گرفته و میزبانی آن را 72 کشور پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها و بررسی شرایط و امکانات موضوعات پس از تصویب در شورای سیاست‌گذاری مجموعه برنامه انتخاب می‌شوند و پس از برگزاری در ایام دهه کرامت از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در 10 دوره گذشته به عنوان متولی برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره امام رضا(ع) انتخاب شد که این مراسم در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره امام رضا(ع) صورت گرفته و توانسته است علاقه‌مندان فراوانی را از اقصی نقاط کشور جذب کند.

موسوی‌نژادیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کریمه اهل بیت(س) گفت: این نمایشگاه در سال‌های گذشته در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شد ولی در سال گذشته و امسال صحن جوادالائمه برای برگزاری این نمایشگاه اختصاص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با همکاری مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی را برگزار کردیم که از خروجی خوبی برخوردار بوده و کتاب‌های آن چاپ شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه خلأ موضوع حدیث در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همواره احساس می‌شد گفت: با توجه به ظرفیت استان پیشنهاد راه‌اندازی این بخش به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که مسئولیت برگزاری آن به عهده موسسه دارالحدیث قرار گرفت.

وی یادآور شد: موسسه دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، جامعةالمصطفی العالمیه و مرکز تحقیقات کامپیوتری، انجمن حدیث حوزه و مرکز تخصصی علوم حدیث از جمله مراکزی هستند که در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/78003/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول