اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

همکاری ملی برای نجات دریاچه ارومیه شکل گیرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اراده سیاسی و همکاری ملی باید در راستای نجات دریاچه ارومیه شکل گیرد.

همکاری ملی برای نجات دریاچه ارومیه شکل گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه، که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: اراده سیاسی و همکاری ملی در سطح وسیعی برای نجات این دریاچه ایجاد شود.

وی بر لزوم مقابله با این بحران زیست محیطی تاکید کرد و با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه فقط متعلق به ارومیه و آذربایجان غربی نیست، ادامه داد: این دریاچه از جایگاه بین‌المللی برخوردار بوده و در کنوانسیون تالاب‌ها به عنوان یکی از سایت‌های مهم جهان مطرح شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کارگروه نجات دریاچه ارومیه در سطح ملی تشکیل شده است، افزود: وقوع وضعیت بحرانی را پیش‌بینی می‌کردیم ولی بروز آن با این سرعت و شدت در تصورها نمی‌گنجید ولی در حال حاضر این معضل زیست محیطی رخ داده است.

ابتکار تبعات خشک شدن این دریاچه بر سلامتی، بهداشت، اقتصاد و کشاورزی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه ملت ایران اسلامی و مسئولان رده بالا و استانی باید احیای این دریاچه را خواستار شده و هر یک به نوعی در این راستا گام بردارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مطالعات لازم در این ارتباط انجام گرفته است، بیان داشت: تا زمانی که توده‌های مردم حتی ساکنان مناطق روستایی و کشاورزان نجات دریاچه را نخواهند، مطالعات، تخصیص اعتبارات و اقدامات مختلف موثر واقع نمی‌شود.

وی جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همراهی مردم و مسئولان نجات دریاچه ارومیه را به طور قطع رقم می‌زند، پس باید در این سمت و سو برنامه‌ریزی و اقدام شود.

انتهای پیام/61002/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول