اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوکان در مجلس:

همایش‌های رنگارنگ دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی‌کند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش‌های رنگارنگ و تکرار سخن‌های گذشته دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی‌کند.

همایش‌های رنگارنگ دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد قسیم عثمانی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها، تکرار مطالب معلوم و روشن روند خشک شدن دریاچه را متوقف نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب جلسه‌ها به خاطر ابعاد سیاسی موضوع برپا می‌شود، افزود: سزاوار نیست تنها به این دلیل که در دوره‌ای وعده نجات دریاچه را داده‌ایم، به برپایی جلسات فرمایشی و فاقد خروجی مبادرت کنیم.

عثمانی تخصیص ردیف بودجه مستقل به نام این دریاچه را خواستار شد و گفت: چنین ردیف بودجه‌ای در سطوح ملی گشوده شده و با نظارت ملی اعمال مدیریت شود.

وی اضافه کرد: اگر چنین ردیف بودجه‌ای را مسئولان ارشد کشوری باز کنند، هیچ وقت نمایندگان استان‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند مبالغ را به امور مختلف و برای استان خود جذب کنند.

نماینده مردم بوکان برگرداندن عظمت و زیبایی دریاچه ارومیه 20 سال قبل را غیرممکن دانست و ادامه داد: حتی اگر آب سدها را به طرف این دریاچه جاری کنند، این خطه شکوه و جلوه ابتدایی خود را به دست نمی‌آورد.

وی تعریف یک دریاچه هدف به عنوان دریاچه ارومیه در محل فعلی آن را راهکار مناسبی دانست و اظهار داشت: احیای کامل دریاچه غیرممکن است، ولی با تخصیص بودجه مستقل و مدیریت فرا استانی می‌توان یک دریاچه در ابعاد کوچک‌تر را ایجاد کرد.

انتهای پیام/61002/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول