اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خواستار شد

فعالیت دائمی دبیرخانه کارگروه تخصصی نجات دریاچه ارومیه

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کارگروه تخصصی نجات دریاچه ارومیه دبیرخانه‌ای دارد که فعالیت مستمر آن در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر است.

فعالیت دائمی دبیرخانه کارگروه تخصصی نجات دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی عصر امروز در کارگروه تخصصی بررسی وضعیت دریاچه ارومیه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: دبیرخانه کارگروه تخصصی به طور مستمر و فعال به فعالیت‌های خود تداوم بخشد.

وی افزود: چنانچه اعضای این دبیرخانه و کارگروه به طور مستقیم از رئیس جمهور دستور گرفته و زیر نظر عالی‌ترین مقام حاکمیتی کشور فعالیت کند، نتایج بهتری در کوتاه مدت به دست می‌آید.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، یکی از علل عدم کسب توفیق در نجات دریاچه ارومیه را رصد نکردن نتیجه تصمیمات دانست و ابراز داشت: مسائلی حول سدسازی و توسعه کشاورزی و تاثیر منفی آن در دریاچه ارومیه مطرح و در این ارتباط تصمیماتی اتخاذ شده ولی روند اجرای آنها را رصد نکرده‌ایم.

محمودی، اولویت‌بندی پروژه‌های بیست و چهارگانه برای نجات دریاچه ارومیه را خواستار شد و بیان داشت: این پروژه‌ها در زمانی که درصدی از حیات دریاچه باقی بود طراحی شدند، بنابراین باید با توجه به موقعیت کنونی نسبت به بازنگری آنها پرداخت.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی متذکر شد: این یک واقعیت است که هم‌اکنون احیای کلی دریاچه امکان نداشته و در جنوب آن اثری از آب وجود ندارد.

وی، انتقال آب بین‌حوزه‌ای را یکی از راهکارهای زودبازده دانست و بیان داشت: مردم به دولت یازدهم برای کسب توفیق در این زمینه امید بسته‌اند، که لازمه موفقیت به کار گیری راهکارهای زودبازده و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های سنگین است.

انتهای پیام/61002/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول