اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

منافع کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه مدنظر قرار گیرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان را نمی‌توان به خاطر احیای دریاچه ارومیه دچار مشکل کرد، حتی اگر همه آنها آماده همکاری در راستای حفظ این ثروت خدادادی هستند.

منافع کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدرحیم سجادی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: قطع کردن آب چاه‌های مورد استفاده کشاورزان امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: توسعه بی‌رویه کشاورزی همیشه به عنوان یکی از علل موثر در خشک شدن دریاچه ارومیه یاد می‌شود، حال آنکه فعالان عرصه کشاورزان مردمانی فهیم و مطلع بوده و در این ارتباط آماده همکاری هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای نجات این دریاچه پنج طرح تدوین و اجرای آنها بر عهده این وزارت گذاشته شده است، ادامه داد: در طول سال 90 بخش قابل توجهی از این تعهدات عملیاتی شد، ولی در سال 91 به دلیل کمبود اعتبارات توفیق‌های چندانی به دست نیامد.

سجادی با اظهار به اینکه در این پنج طرح عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در اولویت قرار گرفته است، بیان داشت: مصوبات کارگروه تخصصی نجات دریاچه ارومیه بی‌کم‌ و کاست توسط این وزارتخانه عملیاتی می‌شود.

وی در پایان از وجود 30 هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی اظهار تأسف کرد و متذکر شد: این چاه‌ها باید مدیریت شده و نمی‌توان با قطع کردن آب آنها کشاورزان را دچار مشکل کرد.

انتهای پیام/61002/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول