اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

آگاه‌سازی عمومی روند احیای دریاچه ارومیه را شتاب می‌بخشد

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آگاه‌سازی عمومی روند نجات و احیای دریاچه ارومیه را شتاب می‌بخشد و باید در این سمت گام برداشته شود.

آگاه‌سازی عمومی روند احیای دریاچه ارومیه را شتاب می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن عباس‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: آگاه‌سازی عمومی گامی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه با موفقیت انجام می‌گیرد، افزود: لازمه تدوین برنامه‌های علمی انجام مطالعات کافی است، که در این راستا توفیق‌هایی داشته‌ایم.

عباس‌نژاد ادامه داد: تعدادی مصوبه در ارتباط با احیای این دریاچه به تصویب رسیده است، که با تامین اعتبار از منابع ملی و استانی مصوبه‌های مورد تعهد به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی مطالعه راه‌حل‌های کاهش تبخیر آب، پایش تعداد و چگونگی تاثیرگذاری آلاینده‌های رودخانه‌ای، تلاش برای جلب مشارکت‌های مردمی از طریق آگاه‌سازی آنها را از جمله اقدامات انجام گرفته برشمرد.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: مطالعات حول راه‌های احیای تالاب‌های اقماری، ایجاد ایستگاه‌های پایش تراز آبی دریاچه ارومیه و انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه از جمله سایر اقداماتی است که انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61002/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول