اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

روحیه مبتنی بر اخلاص، دشمنان را زمین‌گیر کرده است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: روحیه جهادی و مبتنی بر اخلاص و ایمان مردم ایران، دشمنان را زمین‌گیر و آن‌ها را دچار سردرگمی کرده است.

روحیه مبتنی بر اخلاص، دشمنان را زمین‌گیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه صبح امروز هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: حاکمیت فرهنگ شهادت‌طلبی می‌تواند خیلی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه را ازبین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: بازگویی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس فضای جامعه را معطر، شاداب و سرزنده نگه می‌دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: جنگ ایران و عراق که با هجوم سراسری ارتش عراق به خاک ایران آغاز شد یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین جنگ‌های تاثیرگذار معاصر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

دشتی گفت: بازگویی زمینه‌های بروز تحولات، تاثیرات و پیامدهای پیدا و پنهان آن می‌تواند به خیلی از سئوالات مطرح شده در مورد جنگ جوابگو باشد.

این مسئول عنوان کرد: جنگ‌های دور و نزدیک تاریخ یک ملت مهمترین و موثرترین وقایع تاثیرگذار بر فرهنگ و سنن آن ملت محسوب می‌شود که به دلیل تاثیرات درد و رنج این وقایع و نیز شکوه و افتخار باقی مانده از آن‌ها نقش غیر‌قابل انکاری را در شکل‌دهی به خصوصیت‌ها و یژگی‌های روحی و روانی ملت دارند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان داشت: خیلی از صحنه‌های به یادماندنی، جانفشانی‌ها و ایثارگری بی‌منت و بی‌توقع، شهامت، ایستادگی، مردانگی، جسارت، شجاعت و... به خوبی و هنرمندانه به جامعه منتقل نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی افزود: امروز وظیفه نویسندگان، خطیبان و یادگاران آن دوران مقدس است که آثار و پیامدهای جنگ در حیات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ملت ایران وعراق را با ابزار قلم و بیان به شیوه نو در اختیار نسل کنونی قرار دهند.

وی تصریح کرد‌: بهتر است الگوها و اسوه‌های جنگ به نسل آینده بهتر و شایسته معرفی شود زیرا که ما بدون الگو‌ها و اسوه‌ها قادر به انجام کار فرهنگی نخواهیم بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: بازگویی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس از آن جهت ضرورت دارد که منش و راه ایثارگری و ایثارگران و درس‌های نهفته در این جنگ از جمله از خود‌گذشتگی‌ها فضای جامعه را معطر، شاداب و سرزنده نگه دارد.

دشتی گفت: ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام هشت سال دفاع مقدس را به خوبی اداره کردند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تمامی ایثارگران این عرصه به عهده همان ملت است.

این مسئول تاکید کرد: این مردم هستند که می‌بایست همانند ایام محرم برای دفاع مقدس مراسم اجرا کنند چرا که امام راحل (ره) فرموده‌اند دفاع مقدس پرتو و جلوه‌ای از عاشوراست.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل روحیه جهادی مبتنی بر اخلاص، ایمان و هدف، ثبات در مسیر، ایثار و از خودگذشتگی و خستگی‌ناپذیری را از عوامل مهم پیشرفت در جامعه و تعالی آن عنوان کرد.

دشتی یادآور شد: شهدا همت، غیرت، انرژی و اراده می‌دهند و یأس را از بین می‌برند و حاکمیت فرهنگ شهادت‌طلبی می‌تواند خیلی  از ناهنجاری‌های موجود در جامعه را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از اجرای نمایش خیابانی به کارگردانی صمد واحدی‌زاده و سید رزاق صفوی و اجرای سرود حماسی زنده توسط انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان در محل نمایشگاه رزمی - فرهنگی بدر و برپایی نمایشگاهای عکس و مسابقات فرهنگی و هنری به همت کانون‌های بسیج هنرمندان در طول هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/62007/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول