اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی تاکید کرد

حفظ ایستادگی در برابر دشمنان عامل استقلال مسلمانان در برابر مستکبران

امام جمعه خوی حفظ ایستادگی در برابر دشمنان را عامل اصلی استقلال ایرانیان عنوان و بر لزوم مقاومت دیگر مسلمانان در برابر مستکبران تاکید کرد.

حفظ ایستادگی در برابر دشمنان عامل استقلال مسلمانان در برابر مستکبران

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به توطئه‌های گسترده و 34 ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به برکت حاکمیت فرهنگ ناب اهل بیت(ع) که مقاومت و پایداری در برابر ستمگران بزرگ‌ترین آرمان آن است، شیعیان همواره در طول تاریخ در برابر توطئه‌های متعدد دشمنان اسلام و مسلمانان ایستاده و پیروز شده‌اند.

وی تحرک و پویایی شیعه را عاملی موثر در پیروزی مسلمانان علیه دشمنان اعلام کرد و افزود: شیعیان در طول تاریخ به سبب اعتقاد به اجتهاد، تبعیت از علما و نیز به خاطر استقلال روحانیت شیعه و عدم وابستگی آنان به حکومت‌های مزدور و مستکبر، یکپارچه در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند و توطئه‌های آنها را خنثی کرده‌اند.

موسوی شکوری در این راستا بر نقش حماسه‌ساز عاشورا در تقویت روحیه ظلم‌ستیزی شیعیان تأکید کرد و گفت: شیعیان با الگوگیری از حرکت‌های امامان معصوم علیهم‌السلام، ضمن خودداری از تسلیم در برابر فرامین غیر الهی، پیرو دستورات موکد خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه بزرگوار در قالب احادیث شریف، برای پیروزی حق در برابر باطل از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی ایرانیان مسلمان را مصداقی بارز برای نشان دادن سبک و سیاق حرکت این شیعیان حقیقی عنوان و تصریح کرد: استکبار جهانی همواره از روزنه‌های مختلف در صدد یافتن فرصتی مناسب برای نفوذ در خاک و افکار ایرانیان داشته، که البته تاکنون تمام این توطئه‌ها سراسر با شکست مواجه شده‌ است، به طوری که مبارزه ایرانیان مسلمان با استعمار انگلیس نیز یکی دیگر از جلوه‌های این ایستادگی و مقاومت آنان در برابر دشمنان اسلام و انقلاب بوده که در جای خود بسیار ستودنی و ارزشمند است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب که چشم دیدن پیشرفت و رشد ایرانیان مسلمان را نداشته‌اند، همواره در تلاش بوده‌اند تا سرمایه‌های عظیم کشورمان را از چنگ ایرانیان مسلمان در آورند و بر این اساس، استعمار دارایی‌های ایرانیان به عنوان آرزویی دیرین برای برخی از دولت‌های استعمارگر و در رأس آن‌ها انگلیس تبدیل شد، به طوری که از هیچ فرصتی برای نفوذ در ایران و به چنگ انداختن دارایی‌های آن دریغ نکرده‌اند.

وی با بیان این مطلب، بر نقش تأثیرگذار مقاومت و ایستادگی ایرانیان مسلمان در برابر زورگویان و مستکبران اشاره کرد و افزود: به فضل الهی تمام توطئه‌های دشمنان اسلام با هوشیاری مسلمانان خنثی شد و ایران روز به روز چنان قدرتی یافت که اکنون هیچ زیاده‌خواهی جرأت نفوذ در خاک ایران برای چپاول و غارت ندارد.

موسوی شکوری خاطرنشان کرد: مستکبران با انجام فتنه‌های متعدد، تنها یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند و آن تزلزل استقلال ایرانیان و ممانعت از پیشرفت و توسعه آنان است که اتحاد، انسجام و حفظ خودباوری در عین تقویت ایمان به خداوند، به عنوان سلاح‌های ایرانیان مسلمان همواره سبب شکست توطئه‌های مستکبران شده است.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول