اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی:

رسانه‌ها پیشانی جنگ نرم دشمنان هستند

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی از رسانه‌ها به عنوان پیشانی و مهم‌ترین رکن در مقابل جنگ نرم دشمنان یاد کرد.

رسانه‌ها پیشانی جنگ نرم دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محسن زاهداحمدی ظهر امروز در نشست با مدیران رسانه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه هجمه‌های ضدفرهنگی دشمنان عموماً در قالب رسانه‌ها است، گفت: به همین خاطر رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را در مقابله با این تهاجم خاموش دشمنان دارند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگی باید هر چه بیشتر به نقش رسانه‌ها در این عرصه پی ببرند، اظهار کرد: انتظاری که از مدیران این بخش می‌رود، این بوده که حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتری را در راستای پیشبرد مأموریت‌های حوزه رسانه در این عرصه داشته باشند.

زاهداحمدی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش و رسالت مهمی را در بصیرت‌افزایی جامعه دارند، گفت: امروز دشمنان با تمام وجود به صحنه آمدند و در صدد ضربه‌زدن به مبانی و ارزش‌های دینی و انقلاب هستند.

وی بصیرت‌افزایی و مقابله با جنگ نرم دشمنان را از مهم‌ترین کارکردهای سازمان بسیج رسانه برشمرد و اظهار کرد: از عموم رسانه‌های استان انتظار می‌رود تا در این زمینه نقش خود را به شایستگی ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی به‌کارگیری روش‌های نو برای عمق‌بخشی به برنامه‌های رسانه‌ای استان، توانمندسازی بسیجیان حوزه رسانه از بعد اعتقادی،‌ بصیرتی و سیاسی از طریق برگزاری جلسات هم‌اندیشی و رصد، بررسی و تحلیل فضای موجود جامعه و بررسی آسیب‌های اجتماعی استان و پیگیری برای رسیدن به وضعیت مطلوب را از وظایف اعضای این سازمان برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین بررسی ارتقای شأن و منزلت اجتماعی اصحاب رسانه استان، شناسایی و انسجام بخشی و بهره‌مندی از توانمندی‌های نخبگان و فرهیختگان جامعه رسانه‌ای استان، طراحی و اجرای راهکارهای مقابله با عملیات روانی و جنگ نرم دشمنان از دیگر وظایف سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی به شمار می‌رود.

به گفته زاهداحمدی، جذب، آموزش، ساماندهی و بکارگیری و شکوفا کردن استعدادهای بالقوه و تقویت استعدادهای بالفعل بسیجیان اصحاب رسانه، تشکیل و راه‌اندازی کانون‌ها و انجمن‌های فعالان رسانه‌ای در سطح استان و راه‌اندازی جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی برای مقابله با جبهه رسانه‌ای دشمن از دیگر وظایف این سازمان است.

وی همچنین اهداف تشکیل سازمان بسیج رسانه در خراسان شمالی را برشمرد و گفت: سیاست‌گذاری، طرح‌ریزی، هماهنگی، نظارت بر جذب، ساماندهی، حفظ، انسجام و بکارگیری اصحاب رسانه و هم‌افزایی فعالیت‌ها در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه از جمله اهداف تشکیل سازمان بسیج و رسانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی اضافه کرد: کمک به تربیت و پرورش کادر طراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای از دیگر اهداف این سازمان به شمار رفته که با بهره‌گیری از فعالان این عرصه محقق خواهد شد.

وی رسانه را یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت، اقتدار و منافع ملی عنوان کرد و گفت: نگاه استراتژیکی به رسانه‌ها سبب شده سهم مهمی از منشأ قدرت را در رسانه‌ها جستجو کرده و رسانه‌ها با جایگاهی که در اختیار داشته می‌توانند نقش مهمی را در گفتمان‌ها داشته باشند.

زاهداحمدی جامعه هدف بسیج رسانه خراسان شمالی را خبرنگاران، گزارشگران، فیلمبرداران خبری، مستندسازان خبری، مدیران مسئول رسانه‌ها، سردبیران، کارکنان فنی، کارشناسان و صاحبنظران و همچنین عکاسان خبری عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول