اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور خبر داد

امضای تفاهمنامه 5 پروژه با سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتوتابی

رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور از امضای تفاهمنامه پنج پروژه با سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتوتابی در حوزه کشاورزی خبر داد.

امضای تفاهمنامه 5 پروژه با سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتوتابی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد گل محمدی رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور در جلسه مشترک با مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و موسسات و مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه پنج پروژه با سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتوتابی، بر حمایت جدی جهادکشاورزی استان در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

حمیدرضا فتحیان مدیرکل بازرسی مازندران نیز با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مزیت استراتژیک دریا و جنگل در مازندران، سیاست بازرسی کل استان را صیانت همه جانبه از مزیت‌های توسعه استان برشمرد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های توسعه استان باید هماهنگ با مزیت‌های بی‌بدیل حوزه کشاورزی طراحی و اجرا شود، اتخاذ سیاست‌های عمود بر توسعه کشاورزی در استان را رفتن به بیراهه عنوان کرد.

فتحیان تصریح کرد: مشخص کردن چشم‌انداز کشاورزی در افق 1404 روشن کردن نقش دقیق دستگاه‌های مرتبط، تلاش برای تولید علم کشاورزی و توام کردن تولید علم با ثروت ناشی از کشاورزی از جمله راهکارهای تبدیل شدن استان به قطب کشاورزی است.

فتحیان در ادامه با اشاره به حفظ و صیانت از مزیت‌ها و ثروت‌ها و امکانات موجود، باز مهندسی ساختار جهادکشاورزی مازندران و بهره‌بردن از تمام ظرفیت‌های استان از جمله علما، ائمه جمعه، مدیران اجرایی، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه تا هم‌افزایی شکل نگیرد تنها باید به لفظ قطب کشاورزی دلخوش باشیم، گفت: بازمهندسی پازل ایفای نقش موسسات و مراکز تحقیقاتی، تقسیم کار با دانشگاه‌های علوم کشاورزی، پرهیز از اجرای پروژه‌ها و ایجاد مراکز موازی و ملموس بودن تولید علم و ثروت مراکز تحقیقاتی از جمله راهکارهای بنیادی در حوزه موسسات و مراکز تحقیقات بخش کشاورزی است.

وی نمودار شدن تولید علم و ثروت در عرصه‌های باغی و زراعی در صحنه عملیات استان را از جمله راهکارهای دیگر دانست و افزود: تولید ثروت ناشی از محصولات کشاورزی باید مورد قیاس تطبیقی قرار گیرد و سهم مراکز تحقیقاتی از آن مشخص شود.

بازرس کل استان مازندران با تاکید بر مدیریت منطقه‌ای مراکز تحقیقاتی، انجام رسالت ملی آنها را خواستار شد و تصریح کرد: سیستم‌های چند مدیریتی به توسعه استان ختم نمی‌شود و جهادکشاورزی باید محوریت توسعه پایدار استان را برعهده گیرد.

وی در پایان با اشاره به تلاش مستمر و هدفمند برای رسیدن به قطب کشاورزی افزود: مراکز تحقیقاتی باید به موسسات دانش بنیان تبدیل شده و مسئولان اجازه دهند این موسسات و مراکز بدون وابستگی به بودجه، دانش تولید شده را عرضه کنند.

رضا عظیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در سخنانی از زیر کشت رفتن بیش از 94 هزار هکتار از اراضی استان برای محصول برنج در کشت دوم در استان مازندران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که فاصله استان مازندران با استان دوم در تولید برنج بسیار چشمگیر است و بالاترین ضریب کشت را با ضریب 35/1 در کشور در اختیار داشته و پیش‌بینی می‌شود این ضریب به 6/1 برسد.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول