اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خیران و اداره تبلیغات اسلامی کهنوج

عملیات ساخت 5 مدرسه در جنوب کرمان آغاز شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج گفت: با دعوت از خیران و بازدید از مناطق محروم کهنوج، رودبار، فاریاب و قلعه‌گنج، عملیات احداث پنج مدرسه در این شهرستان‌ها آغاز شد.

عملیات ساخت 5 مدرسه در جنوب کرمان آغاز شد

حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج از کلنگ‌زنی پنج مدرسه در کهنوج و شهرستان‌های رودبار، قلعه‌گنج و فاریاب خبر داد و اظهار داشت: با دعوت از خیران و بازدید از مناطق محروم شهرستان‌های جنوبی، ساخت این مدارس با هزینه خیران و همکاری اداره تبلیغات اسلامی کهنوج در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلنگ‌زنی مدرسه امام حسین (ع) روستای اختیارآباد کهنوج، مدرسه امام رضا (ع) روستای بندچاه‌رضا و مدرسه حضرت زهرا (س) روستای کرچکان از توابع شهرستان قلعه‌گنج، کلنگ‌زنی مدرسه حضرت رسول (ص) در فاریاب و نخستین مدرسه روستای قلعه بندوک رودبار با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی کهنوج انجام شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج بیان داشت: این مدارس که شامل چهار کلاس درس است در زمینی به مساحت 100 متر مربع که از طرف اهالی روستاها اهدا شده است، طی مدت دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

پورجمالی ابراز داشت: نیکی‌های بی‌پرسش و دست‌های دهنده چون چشمه است و این کار نیک که توسط نیکوکاران انجام می‌شود، بدون شک مجالی برای شکفتن و کوله‌باری برای نهفتن و دانه‌ای برای روییدن است.

وی با تقدیر از حرکت ارزشمند مصطفی حاج‌حسینی خیر این کار افزود: اراده و نیت خالص خیران در توسعه فضاهای آموزشی قابل ستایش و جبران‌ناپذیر است و امید می‌رود این‌گونه اعمال صالح به صورت فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج، احداث مدرسه را یکی از مهم‌ترین گام‌های توسعه کشور عنوان کرد و ابراز داشت: قدم گذاشتن در عرصه تعلیم و تربیت و تلاش در زمینه برطرف کردن تنگناهای این مسیر جز با نیت پاک و الهی میسر نمی‌شود.

پورجمالی در پایان متذکر شد: خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و وضعیت موجود هر جامعه‌ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه‌گذاری‌هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/80008/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول