اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خبر داد

رشد 26 درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز در مازندران

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: تعهد خیران مدرسه‌ساز نسبت به سال گذشته در مازندران، 26 درصد رشد داشت.

رشد 26 درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قربانعلی شیرزاد صبح امروز در مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره خیران مدرسه‌ساز مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 15 جشنواره خیران مدرسه‌ساز در کشور و استان برگزار شد.

وی از افزایش خیران مدرسه‌ساز در سطح ملی و استانی خبر داد و گفت: تعهد خیران در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 26 درصدی مواجه بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در جشنواره پانزدهم میزان تعهدات خیران 45 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: 273 میلیارد تومان در قالب 680 پروژه و 3 هزار و 805 کلاس درس می‌شود.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز مازندرانی 538 قطعه زمین در قالب یک میلیون و 630 هزار مترمربع به پروژه‌های مدرسه‌سازی اهدا کردند.

شیرزاد تعداد پروژه‌های مردمی و مشارکتی نیمه‌تمام در مازندران را 131 پروژه دانست و گفت: برای تکمیل 679 کلاس درس نیازمند 32 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 140 خیر مدرسه‌ساز برای کمک به آموزش و پرورش پیشگام هستند، بیان داشت: در جشنواره پانزدهم، 134 خیر جدید به خیران مدرسه‌ساز مازندرانی اضافه شدند.

شیرزاد وضعیت 131 پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در مازندران را تشریح کرد و گفت: از این تعداد 49 پروژه شهری و 82 پروژه مدرسه‌سازی روستایی است که در مجموع 102 هزار و 431 مترمربع مساحت اماکن آموزشی محسوب می‌شود.

وی از ایجاد سامانه پرداخت آنلاین کمک‌های مردمی به امر مدرسه‌سازی خبر داد و یادآور شد: در تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی که از سوی خیران صورت می‌گیرد محدودیت اعتباری لحاظ نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اشاره به اینکه اولویت فعالیت‌های ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی است، اذعان داشت: هر اعتبار استانی و ابلاغی ملی به نوسازی مدارس مازندران ابلاغ شود برای تکمیل پروژه‌های خیری و مشارکتی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول