اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بتن آماده مازندران مطرح کرد

فعالیت واحدهای شبه‌دولتی و پیمانکاران موقتی در مازندران

رئیس انجمن صنفی بتن آماده استان مازندران فعالیت‌های واحدهای شبه‌دولتی و پیمانکاران موقتی پروژه‌ها را از مشکلات مهم این بخش عنوان کرد.

فعالیت واحدهای شبه‌دولتی و پیمانکاران موقتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، صبح امروز در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهری مشکلات و معضلات واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان رامسر ارزیابی و بررسی شد.

حسن‌رضا دسترنج یکی از اعضای انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در این جلسه با بیان اینکه برای جلوگیری از صدور مجوز برای محصولات اشباع شده، لازم است طرحی در این رابطه به مجلس ارائه شود، افزود: شهرداری‌ها در جایی که به نفع آنها است دولتی محسوب می‌شوند و در برخی موارد هم که به منفعت آنها نیست خود را غیردولتی معرفی می‌کنند.

وی گفت: با ورود به بخش‌های تولیدی شهرداری عرصه را بر بخش خصوصی هر روز تنگ‌تر کرده که در واقع جای تأمل دارد.

دسترنج تصریح کرد: اساسنامه وزارت کشور درباره سرمایه‌گذاری‌ها از طریق شهرداری‌ها و سازمان عمران شهرداری‌ها باید اصلاح شود چراکه این ارگان رقیب ناسالم بخش خصوصی شده است البته این اقدام با اصل 44 قانون اساسی نیز منافات دارد.

وی در ادامه گفت: مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی از طریق ثبت‌نام در سایت ستاد تسهیل و همچنین کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری قابل پیگیری و رفع است.

نایب رئیس انجمن کانی غیرفلزی و رئیس انجمن صنفی بتن آماده استان مازندران نیز در این نشست فعالیت‌های واحدهای شبه‌دولتی و پیمانکاران موقتی پروژه‌ها، ادامه صدور مجوز تاسیس برای واحدهای بتن آماده با وجود اشباع و تامین نیاز بازار این محصول، کمبود مصالح سنگی، شن و ماسه دارای کیفیت مطلوب و استاندارد، عدم تامین سوخت دیگ میکسرها با قیمت یارانه‌ای را از جمله مشکلات این بخش عنوان کرد.

عباس رویان خواستار تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای بتن آماده استان شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری راهنمایی و رانندگی برای تهیه و ارایه برچسب با مشخصات مورد نظر برای حمل و نقل تراک میکسرهای بتن آماده بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف خواهد شد.

شهردار رامسر نیز با اذعان به کمبود شن و ماسه در سطح این شهرستان، آمادگی شهرداری رامسر را برای رفع این معضل با هماهنگی و همکاری سایر سازمان‌های ذیربط اعلام کرد.

نصرالله کوزه‌گر افزود: مصرف‌کنندگان و پیمانکاران مجبورند شن و ماسه مورد نیاز را از آمل و سوادکوه تامین کنند که موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات ساخت و سازها در سطح این شهرستان می‌شود.

شهردار رامسر اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان منطقه باید جلوی بتن آماده غیراستاندارد که از شهرهای استان مجاور به این شهر منتقل می‌شوند را بگیرد و حتی پلیس راهور نیز می‌تواند محدودیت‌هایی برای میکسرهای حامل بتن آماده سایر نقاط به دلیل خاصیت فاسدشدنی بتن آماده بگیرد تا به کیفیت ساخت و سازها در سطح این شهرستان لطمه‌ای وارد نشود.

رئیس راهنمایی و رانندگی رامسر هم با الزامی خواندن قوانین و نصب علائم راهنمایی و رانندگی یادآور شد: مجوز قانونی برای جلوگیری از تردد «تراک میکسرهای» سایر نقاط به مازندران را نداریم که در صورت تصویب قوانین و تصمیم‌گیری لازم در این خصوص در سطح استان و یا کشور می‌توانیم تراک میکسرهای استان همجوار را متوقف و جریمه کنیم.

محمد دلیلی شست و شوی تراک میکسرها را در پیاده‌روها ممنوع اعلام کرد و گفت: از رانندگان می‌خواهیم حداقل کپی مدارک را همراه داشته باشند تا دچار معطلی و مشکل نشوند.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول