اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

بذور مورد نیاز کشت گندم و جو در استان سمنان تأمین شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر سیاست‏گذاری و برنامه‌‏ریزی مطلوب برای تأمین 100 درصدی بذور مورد نیاز کشت گندم و جو با مشارکت پیمانکاران و از طریق مزارع استان سمنان تأکید کرد.

بذور مورد نیاز کشت گندم و جو در استان سمنان تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدمجید موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بذر استان سمنان گفت: برای تولید سایر بذور مورد نیاز از جمله سیب‏‌زمینی، یونجه، پنبه کمیته بذر استان سمنان پیشنهادات کارشناسانی خود را باید هر چه سریع‏تر ارائه دهد تا بر اساس آن برنامه‏‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: باید با رفع موانع و اقدامات به‏‌هنگام در سال جاری، اهداف پیش‏بینی شده برای تأمین بذر مورد نیاز از طریق پیمانکاران داخل استان سمنان محقق شود.

خدابخش عرب، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست نیاز سالانه استان سمنان به بذور محصولات اساسی را هشت هزار تن برای گندم، جو چهار هزار و 500 تن، ذرت علوفه‏‌ای 120 و چغندرقند 11 هزار و 700 واحد بذور منوژرم داخلی و خارجی و پلی‏ژرم بیان کرد.

وی افزود: برای کشت گندم و جو بیش از 60 درصد بذور کشت شده، بذور خود مصرفی گواهی‏‌شده کشاورزان است که بعد از بوجاری و ضدعفونی استفاده می‏‌شود و مابقی از طریق بخش دولتی تأمین و توزیع خواهد شد.

در این جلسه، دیگر اعضا نظر و دیدگاه‏‌های خود را در خصوص بذر و تأمین آن در استان سمنان ارائه کردند.

بعد از بحث و تبادل نظر، انتخاب پیمانکار تولید بذر با توان مالی، تخصصی و اجرای با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‏ها و صنف کارهای کشاورزی، اعلام اولویت ارقام بذور گندم و جو مورد توصیه تحقیقات کشاورزی به تفکیک ارقام آبی و دیم به کمیته بذر، ابلاغ شرایط انتخاب پیمانکار به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‏ها و نظام صنفی، تسریع در تأمین منابع تسهیلاتی خرید بذور برای پیمانکاران از سوی معاونت برنامه‏‌ریزی سازمان، در اختیار قرار دادن دستگاه‏‌های بوجاری بخش دولتی به منظور کمک به کشاورزان برای بوجاری بذور خود مصرفی با حداقل قیمت، تدبیر برای انتقال بذر از سایر استان‏ها با حداقل هزینه، برآورد هزینه‏‌های تولید گندم بر اساس هزینه تمام شده (وضعیت نهاده‌‏ها، عملیات تولید گندم) در سال زراعی پیش‏رو با حضور نمایندگان کشاورزان و کارشناسان سازمان به تصویب اعضای کمیته بذر استان سمنان رسید.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول