اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان خبر داد

بدهی 8 میلیارد تومانی به پیمانکاران راه روستایی در همدان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به بدهی 8 میلیارد تومانی به پیمانکاران راه روستایی در همدان گفت: از سال 90 تاکنون 25 میلیارد تومان برای آسفالت و بهسازی راه روستایی در استان همدان هزینه شده است.

بدهی 8 میلیارد تومانی به پیمانکاران راه روستایی در همدان

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به جمعیت 717 هزار نفری روستایی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر 98 درصد جمعیت روستایی استان برابر با 705 هزار نفر از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

وی افزود:‌ از یک هزار و 75 روستای موجود در سطح استان تاکنون 951 روستا دارای راه آسفالته هستند که 88 درصد روستاهای استان را شامل می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه روستایی تصریح کرد: شهرستان کبودراهنگ از جمله شهرستان‌هایی است که آسفالت راه‌های روستایی کمتر پیشرفت داشته است.

به گفته وی در بخش راه‌های روستایی بالای 50 خانوار شهرستان کبودراهنگ طی سال گذشته اقدامات زیرسازی صورت گرفت اما کارهای آسفالت آن به سرانجام نرسید که در حال حاضر در دست اجرا است.

نوروزی بیان داشت: روستای شیخ جراح، مخور، قرانقودره، خالق‌وردی، شیربرات، قره‌اتلو از روستاهای شهرستان کبودراهنگ هستند که اخیراً آسفالت شده‌اند و راه‌های روستایی قوشجه، ایستی بلاغ، انصار و کهریز باباحسین به سمت ایلانلو نیز در دست پیمانکار است.

وی با اشاره به طول راه‌های روستایی آسفالته یادآور شد: در سطح استان 2 هزار و 540 کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد که در مجموع 78 درصد طول راه‌های روستایی استان را تشکیل می‌دهد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: هدف برنامه چهارم و پنجم توسعه آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار بود که در این زمینه عمده راه‌های روستایی آسفالت نشده در استان همدان در شهرستان کبودراهنگ قرار داشت که در حال حاضر در دست اجرا هستند.

به گفته وی 748 روستای بالای 50 خانوار در سطح استان وجود دارد که در حال حاضر از این میزان 739 روستا دارای راه آسفالته بوده و با بهره‌برداری از راه‌های روستایی در دست اقدام در منطقه کبودراهنگ نیز این آمار افزایش خواهد یافت.

نوروزی با اشاره به هفته دولت تأکید کرد: 9 راه روستایی شهرستان کبودراهنگ در هفته نخست شهریور ماه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از سال 90 تاکنون حدود 25 میلیارد تومان در راستای آسفالت و بهسازی راه روستایی در استان همدان هزینه شده که در حال حاضر از این میزان 8 میلیارد تومان به عنوان بدهی به پیمانکاران باقی مانده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان در پایان خاطرنشان کرد: در سطح استان راه‌های روستایی صرف نظر از جمعیت 400 کیلومتر طول راه‌های روستایی شنی است که 120 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت آن مورد نیاز است.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول