اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه ساکنان مسکن‌ مهر یاسوج از برخی مشکلات/ کسی پاسخگو نیست

ساکنان برخی مجتمع‌های مسکن مهر یاسوج از عمل نکردن مسئولان و پیمانکاران مسکن مهر به تعهدات خود گلایه‌مند هستند.

گلایه ساکنان مسکن‌ مهر یاسوج از برخی مشکلات/ کسی پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسکن مهر از خدمات به یاد ماندنی دولت گذشته به افراد فاقد مسکن در کشور بود که هر چند شاید در برخی مناطق به درستی و خوبی اجرا نشد اما امروز کمتر کسی است که نفس این کار را اشتباه تلقی کند.

اکنون در هر شهر بزرگ و کوچک مجتمع‌های مسکن مهر وجود دارد و سرپناهی برای افراد آسیب‌پذیر جامعه شده است.

اما علی‌رغم این‌که زحمات زیادی برای این پروژه‌ها کشیده شده ولی می‌توان به وضوح دید که مسئولان و پیمانکاران به این ضرب‌المثل با معنای ایرانی که «کار را که کرد آن که تمام کرد» به درستی توجه نکرده‌اند.

اکنون که به برکت نظام جمهوری اسلامی چنین پروژه‌های عظیمی در کشور شکل گرفته نباید به گونه‌ای عمل می‌شد که نفس کار با ندانم‌کاری برخی مسئولان و پیمانکاران زیر سؤال می‌رفت.

در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چندین مجتمع آپارتمانی مسکن مهر با صدها واحد وجود دارد که مردم قبل از هر چیز شکرگزار خانه‌دار شدن خود هستند.

روز گذشته قرار بود استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مجتمع‌های مسکن‌مهر شهر یاسوج را مورد بازدید قرار دهد که به دلایلی این بازدید انجام نشد.

ساکنان مسکن مهر که از آمدن استاندار به مجتمع ولی‌عصر یاسوج با خبر شده بودند با تماس‌های تلفنی خود خبرنگار فارس در یاسوج را نیز برای تهیه گزارش به این مجتمع دعوت کردند.

قرار بود استاندار ساعت 10 صبح بازدید خود را انجام دهد اما این قرار تا ساعت 11 به طول انجامید و استاندار بنا به هر دلیل بازدید خود را انجام نداد.

وقتی استاندار نیامد طاقت مردم و ساکنین این مجتمع سر رفت و به همین خاطر سنگ صبور خود را خبرنگار فارس در یاسوج دیدند و با وی درد دل کردند.

اولین آن‌ها که سخن دل را از روی پاکی و صداقت به خبرنگار گفت، نوجوانی 11 یا 12 ساله بود که خود را نیما شریفی معرفی کرد و قبل از هر چیز از دیسک کمر مادرش گفت.

نیما که درد مادرش از هر چیز دیگری برایش مهم‌تر بود حتی از نبود فضای بازی در مجتمع به ما چیزی نگفت و ادامه داد: در طبقه پنجم زندگی می‌کنیم و چون آسانسورها کار نمی‌کنند و اصولاً آسانسوری نداریم مادرم کمتر از خانه بیرون می‌آید و بیشتر از پنجره نظاره‌گر کار ماست.

نیما کوچولوی ساکن این مجتمع آپارتمانی مسکن مهر به نیابت از مادر بیمارش به برخی مشکلات اشاره کرد که به نظر ما خیلی جزئی بود و اگر این مشکلات از سوی مسئولان پی‌گیری و توسط پیمانکاران برطرف شود دیگر مردم از وضعیت این‌چنینی گلایه نخواهند داشت.

ترک خوردگی نمای داخلی خانه‌ها، باز و بسته نشدن پنجره‌ها، قفل‌های خراب درب‌ها، بی‌آبی و البته یک مشکل اساسی یعنی نفوذ آب آشپزخانه به داخل اتاق‌ها از جمله مشکلات مطرح شده توسط نوجوان ساکن مسکن مهر بود.

مینو آریان‌فر دومین ساکن مسکن مهر در این گفت‌وگو بود که مشکلات مجتمع ولی‌عصر یاسوج را در 17 بند برشمرد.

وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استان ما وجود دارد همین آب و جارو کردن‌ معابر در موقع بازدید مسئولان است که واقعاً کاری زشت و ناپسند و برای گمراه کردن است.

آریان‌فر ادامه داد: وضعیت زباله در این‌جا و جمع‌آوری آن به هیچ وجه مناسب نیست و تنها برای نشان دادن به مسئولان امروز اینجا را تمیز کرده‌اند و آب و جارو شده است.

این ساکن مجتمع آپارتمانی ولی‌عصر مسکن مهر یاسوج واقع در میدان جهاد تصریح کرد: مشکلات جزئی بسیاری این‌جا وجود دارد که هر چند جزئی هستند اما کلافه کننده است.

خراب بودن آسانسور، تاریکی مطلق در هنگام شب‌ها در راهروی واحدها به دلیل خرابی همه کلید و پریزهای بی‌کیفیت، چکه کردن سقف دستشویی، خراب بودن درب ورودی و چندین و چند مشکل دیگر در گفته‌های این زن جوان وجود داشت.

سید اسماعیل حسینی هم آسفالت نبودن جلوی درب، نبود نگهبانی برای تأمین امنیت، مشکلات مربوط به انشعابات تلفن و عدم کارایی سالن اجتماعات و نبود هیچ‌گونه فضای سبز را از مواردی دانست که مخل آسایش در این مجتمع است.

 در این گزارش نیازی ندیدیم که با مسئولان مربوطه سخنی به میان آوریم چرا که حرف‌های تکراری را در نشست‌های اداری می‌شنویم و تذکرات پی در پی استاندار را هم شنیده‌ایم؛ اما باید به پیمانکار و مسئولان راه و شهرسازی گفت، گره‌ای که با دست باز می‌شود چرا باید سعی کنیم با دندان باز کنیم.

90 درصد مشکلاتی که توسط مردم مطرح می‌شد با کمترین هزینه و در کمترین زمان قابل رفع است و به خاطر همین مشکلات مردم شاید کلیت مسکن مهر را زیر سؤال ببرند که لازم است برای زیر سؤال نرفتن این خدمات نظام جمهوری اسلامی کسی و یا جمعی دست به کار شده و مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کند.

نیامدن استاندار به جمعی که دعوت شده بود خود پیام‌های متعددی داشت چرا که همواره در جمع‌های عمومی و خصوصی از وی شنیده‌ایم که پاسخ دادن به مردم به دلیل اهمال مسئولان و پیمانکاران بسیار سخت شده است.

انتهای پیام/2571/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول