اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان:

هنر بهترین راهکار انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: هنر و زبان بهترین راهکار انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

هنر بهترین راهکار انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس است

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهدای والامقام، قهرمانانی هستند که با نثار خون پاک خویش برای پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی گام برداشتند.

وی با بیان اینکه تقدیم 3 هزار شهید از استان زنجان به نظام اسلامی نشان‌دهنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان است، افزود:  مردم استان زنجان فرهنگ ایثار و شهادت را هرگز فراموش نکرده و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: امروز کسانی که بر طبل جنگ در دنیا می‌کوبند، به برکت یاد شهدا با وجود توطئه‌ها و نقشه‌های فراوان، نتوانسته‌اند ذره‌ای به انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنر و زبان بهترین راهکار برای انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

هاشمی ادامه داد: در این راستا با استفاده از توان هنرمندان و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در این مسیر موفق‌تر عمل کرده و نسل امروز را بیش از پیش با این فرهنگ مأنوس سازیم.

وی با بیان اینکه نسل امروز نیاز دارد تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای هنرمند را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: اسناد بسیاری در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها در خصوص زندگینامه، وصیت‌نامه و خاطرات شهدا وجود دارد، که هنوز این اسناد در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به نحو مطلوبی منتشر نشده است.

وی  مخاطب را تشنه دانستن در خصوص حماسه هشت سال دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هنوز نسبت به رفع تشنگی جامعه در این زمینه اقدام نشده است.

هاشمی خانواده‌های شهدا را بهترین منابع جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های این خانواده‌ها بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: تاکنون 31 شهید هنرمند در استان شناسایی شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در حال حاضر به جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای هنرمند می‌پردازد.

وی گفت: تهیه فیلم مستند، کتاب و بروشورهای مختلف از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه باید همه افراد جامعه دین خود را به نظام اسلامی ادا کنند، افزود: همه تلاش سازمان برگزاری مطلوب کنگره شهدای هنرمند است.

انتهای پیام/73003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول